IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Audi: Раят в Китай свърши

През тази година очакваме ръст на пазара от осем на сто, твърди изпълнителният директор на концерна Рупърт Щадлер

12:14 | 15.05.15 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Audi вече не се радва на толкова силен ръст на продажбите в Китай. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Audi вече не се радва на толкова силен ръст на продажбите в Китай. Снимка: Ройтерс

За главния изпълнителен директор на Audi Рупърт Щадлер времената на двуцифрения ръст на китайския пазар вече са в миналото.

„Пазарът в Китай се нормализира. През тази година очакваме ръст на пазара от осем на сто“, поясни Щадлер при представянето на новото Audi Q7 в Швейцария, цитиран от Ройтерс.

За дъщерната на Volkswagen компания Китай досега бе най-важният пазар. През миналата година базираният в Инголщад производител е продал в Поднебенската империя почти 579 000 коли и с това реализира ръст от 17,7 на сто. В целия свят продажбите възлизат на 1,74 млн. коли. 

Фактът, че през тази година пазарът се е охладил значително за Audi, може да се види и от данните за април. С доставки на над 45 000 коли ръстът е от 0,2 на сто спрямо предния месец. От януари до април свикналата на успехи компания е успяла да продаде почти 179 000 нови автомобила, ръст от 5,2 на сто на годишна база.

Щадлер обаче не вярва, че нормализирането на китайския пазар ще повлияе на целта на Audi до 2020 г. да стане най-успешният производител на премиум производители, изпреварвайки BMW и Daimler.

„Не сме толкова наивни да вярваме, че всяка година там ще има ръст в диапазона 20 до 25 на сто“, заяви мениджърът. Съответно и нормализирането на пазара там е заложено в стратегията на концерна. 

Според Щадлер една от причините за охлаждането на китайския пазар е антикорупционната кампания на китайското правителство. Времената, в които някои китайци са си купували по две или три коли, вече са отминали. Въпреки това Китай си остава важен пазар на марката. В перспектива според Щадлер там годишно може да се продават до 30 млн. коли от всички марки и производители. От тях около 9% ще са за премиум сегмента. За да се противопостави на негативния тренд, Audi ще заложи на развитието на дистрибуторската си мрежа и на нови пазари във вътрешността на страната, където не е представена, като например западните части на континентален Китай. 

Значителен ръст Щадлер очаква и от Plug-in-Hybride и моделите от серията Q. Тъй като за китайците става все по-трудно да успеят да получат регистрационен номер, компанията залага на хибридните си коли, които, с възможност да преминат до 30 км с едно електрическо зареждане, влизат в категорията на електрическите превозни средства и затова не са задължени да участват в лотарията за номера. През следващата година на пазара ще излезе произвежданото в страната A6 e-tron.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:18 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 7 rate down comment 0
nobel
преди 9 години
Да очакваш вечен възход е най-погрешната стратегия, която мога да си представя.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 2
Jack Bauer
преди 9 години
Скоро ще свърши раят и в Русия.Ако вече не е факт.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още