IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Honda CR-V вече с дизел със 160 к.с.

Моделът предлага и автоматична кутия с 9 степени

13:17 | 04.05.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимки: Automedia.bg</em></p>

Снимки: Automedia.bg

Новостите в моделната гама на Honda демонстрира българското представителство на марката по време на специално събитие. Пред журналисти бяха представени обновените версии на Civic и CR-V, които вече са налични на пазара.

При Civic модернизацията е засегнала най-вече някои елементи от дизайна, шасито и електронните системи, като затова в този материал ще обърнем внимание на по-големия модел CR-V. Той също демонстрира нов дизайн, но и значителни новости по отношение на задвижването.

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Обновеният Civic

Основната новост в модела е новият дизелов i-DTEC двигател. Той има четири цилиндъра и обем от 1,6 литра, като генерира 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът замества използвания до скоро 2,2-литров мотор, като предлага сходни мощностни показатели, но е значително по-икономичен. Той разполага с два турбокомпресора, като по-компактният е с турбина с променлива геометрия (VGT) и оптимизира представянето при ниски обороти. По-големият сработва в средни и високи обороти. Казано иначе, двигателят разгръща въртящия си момент още при потегляне, като постига максималната стойност от 350 Нм при едва 2000 об/мин.

Динамиката на агрегата е повече от задоволителна, като незапознат трудно би повярвал, че под капака е поставен двигател с обем от само 1,6 литра. Благодарение на двойната турбо система максималната тяга е налична в широк диапазон от обороти, а обичайната за моторите с принудително пълнене "турбо дупка" е на практика незабележима.

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

По време на представянето бяха налични единствено автомобили с ръчна предавателна кутия с 6 скорости. Дългоочакваният автоматик с 9 степени вече може да бъде поръчван, като първите доставки към клиенти са насрочени за това лято.

Версиите с новата трансмисия, производство на ZF, обещават да бъдат дори по-икономични, най-вече при движение по магистрала и в града. Но и моделът с механична кутия може да се похвали с повече от приличен разход. При нашия тест Honda CR-V показа потребление в рамките на 6 литра на 100 км, а при известно старание от страна на шофьора разходът може да бъде сведен дори под 5 л/100 км.

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Що се отнася до цялостното представяне на обновената Honda CR-V, то може да бъде сравнено с това на лек автомобил. Ефектът е търсен, като инженерите са имали задача да конструират автомобил, който не само предлага увеличена проходимост, но и висок комфорт и нисък разход на гориво. И са я изпълнили доста успешно.

Новият CR-V стои на само 16,5 см. от пътя, което изглежда достатъчно за ежедневните нужди на повечето шофьори. По-малкият просвет, разбира се, ограничава представянето извън пътя, но пък значително подобрява комфорта при движение по асфалт.

На магистрала Honda CR-V стои стабилно и сигурно, с минимален крен при завои. Аналогична е и ситуацията по планинските пътища. За подобрената стабилност роля изиграват също така редица нововъведения при модернизирания модел - увеличени с 15 мм предна и задна следи, окачване с нова характеристика, по-директно предавателно отношение на кормилното управление и др.

Въпросният нов дизелов двигател с мощност 160 к.с. се оборудва стандартно с активна система AWD, която също подобрява представянето на пътя и извън него. Технологията предава основната част от въртящия момент на мотора към предните колела, като следи редица параметри - двигател, трансмисия, електронни системи. При необходимост, както и при всяко потегляне, системата включва в задвижването и задните колела.

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Модернизираната Honda CR-V може да се похвали също така с подобрена шумоизолация на салона, нови елементи и материали в интериора и напълно нова инфо-развлекателна система Honda Connect със 7-инчов дисплей, която разчита на операционна система Android 4.0.4 и предлага достъп до интернет.

Интересна новост е също така системата, която следи пътните знаци - най-вече тези за ограничение на скоростта, и ги извежда на екран на централната конзола. Моделът може да бъде оборудван също така с интелигентен автопилот, който следи както колите отред и отзад, така и тези встрани. Предлагат се още технология за следене на мъртвата зона и на лентата на движение, автоматична аварийна спирачка и много други.

Съществени промени са извършени също така по екстериора на колата, като модернизираният CR-V се явява предвестник на новия дизайнерски език на Honda, който ще бъде въведен при всички нови модели.

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Като цяло модернизацията на CR-V приближава модела още повече до леките автомобили - както откъм дизайн, така и като поведение. От една страна моделът е загубил част от възможностите си извън пътя, най-вече заради намаления просвет. От друга обаче японският автомобил печели ценни точки по отношение на комфорта и разхода на гориво.

Honda CR-V изглежда отлично решение за онези, които търсят комфортен автомобил за къси и дълги пътувания. Моделът предлага водещ простор в купето, голям багажник, модерни технологии за безопасност и добро сцепление при лоши пътища - заснежени, заледени или кални. А благодарение на новия 1,6-литров дизел, печели допълнителни точки не само с нисък разход на гориво, но и с изненадващо добра динамика. Очакваме с нетърпение и новата автоматична кутия, която ще изпитаме по-късно тази година.

В България цените на Honda CR-V започват от 44 990 лв. с ДДС. Стартовата цена на автомобил с новия дизелов мотор със 160 к.с. е 59 990 лв. с ДДС.

Техническите характеристики на Honda CR-V и още подробности вижте в Automedia.bg

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:28 | 13.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още