fallback

Японските автомобили отново са на мода

След безпрецедентния ръст на германските и корейските производители японците отново поемат напред

16:43 | 14.03.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Японският автомобилен бранш е пълен с истории за инженерни постижения и амбиции. През последните години обаче влиянието на местни модели върху отрасъла като цяло в световен мащаб доста отслабна. И стана причина за безпрецедентен ръст при германските и корейските производители. Според някои експерти обаче през следващите 5 години това ще се промени и японците отново ще излязат на предни позиции. Ето част от причините за подобни прогнози. 1. Местните марки съвсем не са японски

И Toyota, и Nissan, и Honda отдавна са окупирали Америка. В САЩ се произвеждат толкова много бройки от Accord, че част от тях дори се изнасят за други държави. А новата хибридна спортна кола Acura NSX със своите характеристики се доближава до Ferrari 458, но струва далеч по-малко. 
В същото време Toyota предлага изцяло произведени в Америка пикапи и кросовъри. Глобалният бестселър на марката Corolla отдавна не е един модел, а цяла индустрия, която отчита индивидуалните потребности на всеки пазар. И въпросът не е само как се правят автомобилите, но и колко струват. А самите компании, които пострадаха от колебанията на курсовете на валутите, вече смениха стратегиите си и се стараят да правят различните модели там, където ги продават. 2. Кей-кар
 
Всеки, който е пътувал из Япония, ще ви разкаже, че страната е гъсто заселена с високи квадратни машини, които са по-малки от Fiat 500. Те се наричат "кей-кар" и заемат огромна част от пазара на автомобили, но не са актуални никъде другаде. Всички са оборудвани с двигатели с обем 660 куб. см, но и разполагат с някои най-съвременни системи, сред които и такава за рекуперация на енергията при спиране. Наскоро японското правителство обяви, че ще преразгледа данъчната си политика за собствениците на тези коли. Така властите се надяват да принудят производителите да станат по-конкурентоспособни на световните пазари. Това трябва да ги накара да излязат от комфорта, в който са изпаднали. И съответно да накара напълно неизвестни инженери, които сега работят върху "кей-карс" на Daihatsu и Suzuki, да се заемат със създаването на съперници на европейските модели. Техният различен поглед върху нещата неминуемо ще доведе до сериозни промени в сегмента на градските автомобили.
 
3. Следващото поколение електромобили
 
От Nissan вече обявиха, че ще раздадат 2000 бройки от Leaf на семейства, живеещи в гъстонаселени райони в Япония. Това ще бъде нещо като тестова програма, която трябва да завърши с пускането на второто поколение на модела. Самият той ще бъде с 2 пъти по-голям преход с едно зареждане и с по-впечатляващ дизайн. Всъщност настоящият Leaf е най-добре продаваната електрическа кола в Европа.
 
Останалата част от статията можете да прочетете в Automedia.bg. 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:27 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още