fallback

Светът няма намерение да се отказва от автомобилите

Новото поколение обаче иска хубави и умни коли, сочат резултатите от проучване

10:44 | 17.02.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Хората обичат автомобилите си и въпреки екологичните и трафик предизвикателствата финансите остават най-значимия фактор при притежаването и използването им, сочи проучване на международния доставчик на технологии за автомобилната индустрия Continental. Според резултатите от проведеното в САЩ, Германия, Франция, Япония и Китай проучване цели 97% от анкетираните намират шофирането за комфортно, а 93% му се наслаждават. Много малко хора се чувстват гузни, като само 7% намират шофирането за неразумно. Желанието за притежаване на автомобил или удоволствието от шофирането не са зависими от възрастта или местоживеенето. За 85% от младите до 30 годишна възраст притежаването на автомобил все още е приоритет. Един от всеки двама градски жители смятат притежаването на автомобил за важно като 69% обичат шофирането, също толкова колкото и живеещите извън градовете. “Шофирането е, и ще остане, основно движено от емоция и по-малко от разум. По-големият брой хора обичат шофирането и не желаят да се разделят с автомобила си при ежедневно пътуване. Ние също не очакваме значително намаляване на личното използване на автомобил в средносрочен план.”, отбелязва председателят на изпълнителния съвет на Continental д-р Елмар Дегенхарт. Решението за придобиване на шофьорска книжка като начин за навлизане в света на индивидуалната мобилност продължава да зависи от финансовите възможности, както и притежанието на автомобил. За 2/3 от хората под 30 годишна възраст финансовите разходи са на първо място при взимане на решение. Почти същия процент от жителите над 30 годишна възраст, но с шофьорска книжка, които не притежават автомобил, слагат финансите като основна причина за притежаване на автомобил. Голямата част от автомобилите (83%) са лична собственост и само един процент използват услуги за споделяне, а шофьорите извън градовете предпочитат да използват автомобилите си ежедневно, въпреки увеличаващия се трафик. Така нареченото “смартфон” поколение отдава значение на динамиката на автомобила, неговия имидж и комфорт, твърди проучването. В Германия например само 35% от младите на възраст до 25 години биха предпочели по-малък автомобил с цел опазване на околната среда. Така че не е учудващо, че по-голямата част от участниците в анкетата смятат имиджа на автомобила за най-важен – 59% считат, че трябва да притежават автомобил, който е харесван и от другите. Като цяло, шофьорите в Германия, включително и по-възрастните, са отворени към нови технологии и много от тях разчитат на автоматизираните функции да им помагат при шофиране. Например, повече от 2/3 от шофьорите желаят да използват автоматизирано шофиране при опасни ситуации или монотонни преходи. Мнозинството шофьори - 72%, търсят подобрен трафик контрол чрез обмен на данни, запис на случващото се при шофиране интересува 69%, а планирането на поддръжка на автомобила основано на реални данни е предпочитано от 63%. В същото време технологии и услуги за проследяване на шофирането не са харесвани от водачите – в момента само 37% от участниците в проучването биха позволили наблюдаване или запис на стила им на шофиране от системи в автомобила с цел намаляване на застрахователната премия. Основната причина за това явление е защитата на данните, сочи информацията. За бъдещето на автомобилите Дегенхарт предвижда: “За да подобрим привлекателността на автомобилите трябва да има развитие по отношение на тяхната “интелигентност” – не на формата им на собственост или маркетинга. Дигитализацията и автоматизацията са основата на цялостното информационно управление на автомобила и помощта на шофьори при все повече повишаващ се пътен трафик. В тази област е основният потенциал за интелигентно предефиниране на индивидуалната мобилност.” Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:08 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още