За шофирането на спортен автомобил се изискват специални умения, той е скъп, гори много бензин и може да се използва само в хубаво време. Това е общото схващане за подобен вид машина. Има обаче и изключения. А Renault Megane RS 275 Trophy е сред най-ярките.
Ще започнем с важно уточнение. Megane RS 275 Trophy може и да представлява изключение от общото правило, но това не го прави по-малко спортен автомобил.
Френският хечбек използва 2,0-литров турбо-двигател с 275 к.с. и 360 Нм. Ускорението 0-100 км/час става за 6 секунди, а максималната скорост на движение достига 255 км/час. Истинският талант на машината обаче не е спринтирането от място или ускорението на права отсечка, а завоите. Все пак автомобилът държи рекорда за най-бърза кола с предно предаване на Нюрбургринг - писта със 73 завоя и дължина от 21 километра, която Megane RS 275 Trophy-R премина за нищожните 7:54.36 мин.
"Тайната" на Renault Megane RS 275 Trophy са трите режима на управление - Стандартен за ежедневието, Спортен за по-силна тръпка и състезателен RS. Те променят настройките на двигателя и електронните системи за стабилност, като придават на автомобила различен характер и маниер.
Най-спортният режим се активира със задържане на бутона "RS", като предоставя на шофьора максималната мощност от 275 к.с.
В този режим човекът зад волана не бива обезпокояван от електронни помощници и разчита единствено на способностите си, както и на умението на Renault Sport да ги предадат към пътя. Всъщност всичко зависи от шофьора, тъй като инженерите на спортното подразделение са известни с отзивчивите си и добре настроени автомобили.
Режимът RS е предназначен за писта и предполага по-сериозни умения зад волана. Преди да ги придобиете, по-добре започнете с режим Sport. При него ESP работи, но либерално и помага в критични ситуации. Намесата на електронната система обаче е изненадващо дискретна и въобще не дразни или пречи.
Същото важи дори за стандартния режим, който е активиран по подразбиране и предоставя на шофьора мощност от 250 к.с. Този режим е предназначен за всекидневното придвижване из градския трафик, планински пътища или пък магистрали.
В този режим френският звяр се държи като добре дресиран. Дори при пъплещ трафик придвижването е изненадващо плавно, тъй като двигателят се развърта предсказуемо и равномерно в целия диапазон от обороти. Воланът е достатъчно лек за маневри при паркиране, а на помощ е налична дори камера за движение на заден ход.
За обезпечаване на безпроблемното използване на Megane RS 275 Trophy в ежедневието се грижи и сравнително високият просвет, който се справя с обичайните градски препятствия. Известно свикване изискват спирачките, тъй като са доста силни и прецизни - 6-бутални Brembo, но пък оставят усещане за висока сигурност.
Успяхме да покараме Megane RS 275 Trophy в доста разнообразно време - слънце, дъжд и дори сняг и лед. На няколко пъти една от двигателните гуми попадаше върху снежен коловоз - както при спиране, така и при ускорение, но колата дори за миг не загуби сцепление или предварително зададената траектория. За това можем да благодарим най-вече на интелигентните системи за стабилност, работещи на пълен капацитет в стандартния режим. Те своевременно коригират сцеплението на всяка една от гумите, като това става почти неусетно за шофьора.
Без значение от избрания режим обаче, автомобилът стои като в релси и не дърпа встрани дори при ускоряване с пълна газ - черта, която не е присъща за повечето мощни коли с предно предаване.
Най-ценната черта на Renault Megane RS 275 Trophy обаче е това, че автомобилът остава брутален спортист, независимо дали го карате в града или на писта, дали сте избрали режим RS или не. Това е спортна кола, не се залъгвайте. В тази машина никога няма да се чувствате обикновен шофьор. Renault Megane RS 275 Trophy е напълно подготвен, за да не допусне това.
Добрата новина е, че моделът е подготвен и да ви вози всеки ден до работа, до планината или морето. Той е функционален точно колкото всеки друг Megane - има четири места и голям багажник.
Разходът на гориво също впечатлява - около 10 л/100 км в смесен режим. Ако шофирате нормално, можете лесно да постигнете потребление дори под 8,5 л/100 км.
Цената също е приемлива за кола с 275 к.с. - 56 900 лв. с ДДС. В нея са включени спортното шаси CUP, седалки Recaro, карбонов ауспух Akrapovic, амортисьори Öhlins Road&Track, 18-инчови черни джанти и др.
Иначе, цените на Megane RS (с мощност 265 к.с.) започват от 48 900 лв. с ДДС. По-обикновените и съответно по-достъпни версии могат да се окажат дори по-подходящи, особено ако колата ще се използва за ежедневието. Те имат по-меки седалки, по-меко окачване, а и са малко по-безшумни.
Още снимки вижте в Automedia.bg