fallback

Fabia със самочувствие

Изпробвахме новото поколение на компактната Skoda

13:00 | 08.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

От премиерата си през 1999 г. Skoda Fabia успя да реализира над 3,5 млн. продажби благодарение на своята практичност, функционалност и конкурентна цена. С новото поколение на модела, което екипът ни изпробва, чешката марка добавя в успешната си формула и съставката атрактивност.

"Пазарът на автомобили е много динамичен и тенденциите постоянно се променят. За малките коли вече не е достатъчно да бъдат просто добри. Клиентите искат повече, искат индивидуалност и чар", заяви по време на представянето на модела Маван Киат, дизайнер на интериора на новата Fabia. "Именно според тези тенденции е създадена новата Skoda Fabia. Тя е малка кола с големи технологични възможности, просто повече автомобил отвсякога", добави той.

Най-очевидната промяна в характера на Fabia е дизайнът. Той е изпълнен в унисон с новите модели на производителя, като е вдъхновен от атрактивната концепция Vision C, показана по-рано тази година в Женева. Компактният модел вече не изглежда непретенциозно, дори напротив – сега е наперен и модерен. Дизайнът му е динамичен, а формите по-отсечени, което придава на модела допълнително усещане за динамика.

По-динамичната линия на колата е облагодетелствана и от променените размери на купето. Новата Fabia е по-ниска с 31 мм и по-широка с 90 мм от своя предшественик, а дължината ѝ е минимално редуцирана с 8 мм. Общата маса също е намалена – базовият модел тежи само 980 кг., което се отразява положително на пътното поведение, динамиката и разхода на гориво.

Интериорът също е напълно променен, като е почти аналогичен с този, който демонстрира концепцията на модела. Вътрешността на колата е изпълнена с контрастиращи цветове и различни материали, но в същото време позната от предишните поколения на Fabia практичност е запазена. Използваните материали са твърди на допир, но изглеждат добре и са прецизно сглобени.

Новост е и инфо-развлекателната система mirrorLink, която предлага аудиосистема и всякаква информация за автомобила. А чрез свързването ѝ със смартфон шофьорът и спътниците му могат да се възползват от безплатна навигация и различни приложения за измерване на маниера на шофиране, икономичността на колата и други. Това е възможно благодарение на безплатно приложение, чрез което екранът на телефона се дублира с този в автомобила.

Въпреки че е станала технологична и модерна, новата Fabia не изневерява на функционалността си. На борда на колата присъстват всички "simply clever" решения, които вече демонстрираха Octavia и Rapid. Това са прости, достъпни и много хитри малки неща, които подобряват значително комфорта на водача. От вътрешната страна на капачката на резервоара, например, е интегрирана стъргалка за лед, а под предните седалки има специални ниши, в които е поставена задължителната сигнална жилетка. Багажникът пък разполага с различни детайли за прикрепяне на всякакви товари, а обемът му е 330 литра.

Едно от нещата, с които новата Fabia се различава силно от своя предшественик е възможността за персонализация. Моделът може да бъде поръчан в над 100 различни комбинации, обхващащи материалите в интериора, цвета купето, на покрива, на огледалата, на джантите и други.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:53 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още