Напълно нови и са и двигателите на модела, които са заети директно от последното VW Polo и са част от новата платформа MQB на германския концерн. Това са 3- и 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели, покриващи нормите на Евро6.
Бензиновите предложения стартират с новия трицилиндров 1.0 MPI двигател, който заменя стария 1.2-литров. Новият мотор предлага 60 или 75 к.с., като и в двата случая въртящият момент е 90 Нм. По-мощните бензинови версии се задвижват от 1.2-литровия TSI двигател, достъпен с 90 или 110 к.с.
Гамата от дизелови мотори е представена от само един агрегат – 1.4-литров TDI с две нива на мощност от 90 или 105 к.с., който заменя използваните преди 1.2 и 1.6 TDI.
В зависимост от версията скоростните кутии са три – 5- и 6-степенни ръчни, както и 7-степенен автоматик DSG с два съединителя.
Екипът ни изпробва две от версиите, за които се очаква да бъдат най-популярни – базовата бензинова и върховата дизелова.
Излишно е да споменаваме, че по-голямо удоволствие доставя дизеловата модификация. Тя разполага с най-висок въртящ момент, който е наличен в широк диапазон от обороти, като освен това е и най-икономична. При спокойно шофиране извън града лесно може да бъде постигнат разход от под 4 литра на 100 км, а в града – под 5 на 100. Двигателят доставя повече от прилична динамика на модела, като известно свикване изисква минималната турбо дупка, която се усеща при най-ниски обороти.
Бензиновият двигател с три цилиндъра и мощност от едва 60 к.с. също има с какво да се похвали. Да, той няма да ви залепи за седалката, но със сигурност ускорява колата по-добре отколкото предполагате. Слабата страна на мотора е доускорението по нагорнища, но поддържането на магистрална скорост му се отдава. Дори планинските шосета се изминават с лекота, стига да държите по-високи обороти, в които впрочем моторът "реве" изненадващо приятно.
Трицилиндровият двигател е създаден най-вече за градският трафик. Той се развърта сравнително бързо и доставя изненадващо добра пъргавина при по-умерена скорост. А и разходът му заслужава внимание – малко над пет на 100 в смесен цикъл.
Що се касае до шасито, то продължава да бъде неутрално - нито меко, нито прекалено твърдо. Стабилността обаче е подобрена, тъй като колата е по-ниска и по-широка от преди, а и се "обува" с по-големи джанти. Трицилиндровата версия, която изпробвахме, разполагаше с 16-инчови джанти и гуми 215/45. Комфортът също е оптимизиран, тъй като е използвана по-качествена шумоизолация за салона.
В обобщение можем да кажем, че Skoda Fabia продължава да бъде функционална и практична малка кола. Но със стил, индивидуалност и чар. Тя демонстрира самочувствие, а дава такова на своя шофьор.
Към момента все още няма ценова листа на модела за България. Неофициално обаче се твърди, че цените ще запазят старите си нива.
Още снимки вижте в Automedia.bg