Когато през 2008 г. компанията Tata показа своя Nano мнозина бяха поразени от ниската му цена. Повечето експерти бяха на мнение, че този модел ще промени баланса на силите в бранша, но това не стана, пише в анализа си агенция Bloomberg.
На индийците им трябваха цели 5 години, за да продадат 250 000 единици, а предвиждаха това да стане само за 12 месеца. Оказва се, че клиентите, дори от така наречените развиващи се пазари, не се интересуват кой знае колко от покупката на евтини автомобили. Изглежда сега Nissan попадна в същия капан.
Преди малко повече от година японският производител възроди своята стара марка Datsun, като тя трябваше да зарежда пазарите с бюджетни модели. Схемата е добре позната и изпитана с две други марки на групата – Renault и Dacia. Гамата на Datsun до момента съдържа 3 модела – хечбека Go, минивана Go+ и седана on-Do, които обаче имат доста проблеми с налагането си на пазарите в Индия, Индонезия и Русия, за които бяха създадени.
Според данните до момента Datsun е продал по-малко от 10 000 хечбека Go (цена от 5100 щатски долара) в Индия, където моделът бе показан още през март. За сравнение Maruti Suzuku реализира 2 пъти повече хечбека Alto всеки месец. Пикът на Datsun е бил през април, но през юли са продадени едва 607 единици, като тогава Go е изпреварен дори от Nano.
Тези новини са доста неприятни за генералния директор на Renault-Nissan Карлос Госн, който обеща да увеличи пазарния дял на Nissan в света до 8% през 2017 г. А нещата с Datsun могат да станат още по-сложни, особено на фона на намаляващите продажби на нови автомобили на един от основните пазари – този в Русия.
Все пак експертите на Blomberg не се наемат да правят дългосрочни прогнози за това как ще функционира Datsun. Марката се нуждае и от време, за да успее да се наложи на пазарите. Ако не успее, ще се появи още една Tata Nano – удивително евтин автомобил, който никой не иска да купува.
Още за възродената марка Datsun четете в Automedia.bg
Възродената от Nissan марка Datsun забуксува
Оказва се, че дори на развиващи се пазари не се интересуват кой знае колко от евтини автомобили
12:16 | 21.10.14 г.Седанът on-Do. Снимка: Datsun
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Централните банки по света отбелязаха историческо ниво на лихвени намаления през 2024 г.
-
Глобалният износ на суров петрол намалява през 2024 г.
-
Увеличеният внос на стоки разшири търговския дефицит на САЩ през ноември
-
Бюджетната комисия изслуша финансовия министър за бюджета, но не го разгледа
-
Разпродажби на акции на "Шелли груп" формират почти 70% от оборота на БФБ
-
Бюджетната комисия отказа да удължи нулевата ставка за хляба
-
Ресторанти в зимните курорти са начислявали грешно ДДС от 1 януари
-
Украйна отказа среща със Словакия и ЕК за транзита на газа
-
Продажбите на Lucid за четвъртото тримесечие засенчват прогнозите
-
Експерти: Ипотечното кредитиране ще забави ръста си през 2025 г.
-
Германската мечта да се превърне в суперсила в сферата на чиповете се стопява бързо
-
Лошото време може да отвори прозорец за атаки по Кримския мост
Най-четени новини
-
Украйна търси противодействие на ударите с авиобомби и самолети на следващия "Рамщайн"
-
Руснаците оставиха танковете и напредват с малки щурмови групи в Украйна*
-
Украйна започна изненадваща нова офанзива в Курска област
-
Защо ЕС отхвърли предложението за танц на китайските електромобили?
-
Маню Моравенов: Влизането в еврозоната ще премахне валутния риск за инвеститорите
-
КЗП: Ежегодното увеличение на цените на мобилните оператори е крайно обезпокоително
-
Цената на електроенергията в Германия е била под нулата 468 часа миналата година
-
К. Темелков: Още не можем да осъзнаем, че не държавите преговарят за газ
-
Почти всички нови автомобили в Норвегия миналата година са били електрически
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Руски елитни части си взимат почивка от опитите да си върнат Курска област
-
Какви са рисковете при пазаруване от Temu и Shein?
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Централните банки по света отбелязаха историческо ниво на лихвени намаления през 2024 г.
-
Бюджетната комисия изслуша финансовия министър за бюджета, но не го разгледа
-
Разпродажби на акции на "Шелли груп" формират почти 70% от оборота на БФБ
-
Бюджетната комисия отказа да удължи нулевата ставка за хляба
-
Бюджетната комисия прие тримесечната „кръпка“ на приходите и разходите
-
S&P 500 се покачва трети ден с поскъпването на акциите на Nvidia*