Когато през 2008 г. компанията Tata показа своя Nano мнозина бяха поразени от ниската му цена. Повечето експерти бяха на мнение, че този модел ще промени баланса на силите в бранша, но това не стана, пише в анализа си агенция Bloomberg.
На индийците им трябваха цели 5 години, за да продадат 250 000 единици, а предвиждаха това да стане само за 12 месеца. Оказва се, че клиентите, дори от така наречените развиващи се пазари, не се интересуват кой знае колко от покупката на евтини автомобили. Изглежда сега Nissan попадна в същия капан.
Преди малко повече от година японският производител възроди своята стара марка Datsun, като тя трябваше да зарежда пазарите с бюджетни модели. Схемата е добре позната и изпитана с две други марки на групата – Renault и Dacia. Гамата на Datsun до момента съдържа 3 модела – хечбека Go, минивана Go+ и седана on-Do, които обаче имат доста проблеми с налагането си на пазарите в Индия, Индонезия и Русия, за които бяха създадени.
Според данните до момента Datsun е продал по-малко от 10 000 хечбека Go (цена от 5100 щатски долара) в Индия, където моделът бе показан още през март. За сравнение Maruti Suzuku реализира 2 пъти повече хечбека Alto всеки месец. Пикът на Datsun е бил през април, но през юли са продадени едва 607 единици, като тогава Go е изпреварен дори от Nano.
Тези новини са доста неприятни за генералния директор на Renault-Nissan Карлос Госн, който обеща да увеличи пазарния дял на Nissan в света до 8% през 2017 г. А нещата с Datsun могат да станат още по-сложни, особено на фона на намаляващите продажби на нови автомобили на един от основните пазари – този в Русия.
Все пак експертите на Blomberg не се наемат да правят дългосрочни прогнози за това как ще функционира Datsun. Марката се нуждае и от време, за да успее да се наложи на пазарите. Ако не успее, ще се появи още една Tata Nano – удивително евтин автомобил, който никой не иска да купува.
Още за възродената марка Datsun четете в Automedia.bg
Възродената от Nissan марка Datsun забуксува
Оказва се, че дори на развиващи се пазари не се интересуват кой знае колко от евтини автомобили
12:16 | 21.10.14 г.Седанът on-Do. Снимка: Datsun
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Neuralink започва проучване за контролирана с мозъка роботизирана ръка
-
Трудностите за еврото тепърва предстоят, и то в повече от един аспект
-
Азиатските пазари приключиха сесията, без да намерят единна посока
-
Катастрофата с товарен самолет на DHL край Вилнюс повдига сериозни въпроси
-
Rivian си осигури одобрение за заем от 6,6 млрд. долара за своя завод в Джорджия
-
Собственикът на най-скъпия банан в света инвестира 30 млн. долара в криптопроекта на Тръмп
-
OMV е първият клиент на "Газпром" в ЕС, който не си плати сметката за газа
-
Какво следва в списъка на Киев към Запада след ATACMS по руска територия*
-
"Газпром" търси начин как да си получава парите за доставките на газ в Европа
-
Знае ли нещо Бъфет за сегашния пазар, което останалите инвеститори не знаят?
-
Бъфет е против семейните династии, дари акции за още 1,1 млрд. долара на Berkshire
-
Нов икономически хъб в сърцето на област Стара Загора
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Квартал във Варна е лидер у нас по най-високи средни цени на тристайните жилища
-
Първи сателитни снимки показват, че руската ракета "Орешник" май е пропуснала целта си*
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Служебното правителство одобри промените в данъчните закони
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Трудностите за еврото тепърва предстоят, и то в повече от един аспект
-
Азиатските пазари приключиха сесията, без да намерят единна посока
-
Собственикът на най-скъпия банан в света инвестира 30 млн. долара в криптопроекта на Тръмп
-
Биткойнът се отдалечава от 100 хил. долара в най-лошата си серия от избирането на Тръмп
2 -
Петролът поскъпва на фона на възможното прекратяване на огъня в Близкия изток*
-
Пауъл променя тактиката след победата на Тръмп за разлика от 2016 г.