Когато през 2008 г. компанията Tata показа своя Nano мнозина бяха поразени от ниската му цена. Повечето експерти бяха на мнение, че този модел ще промени баланса на силите в бранша, но това не стана, пише в анализа си агенция Bloomberg.
На индийците им трябваха цели 5 години, за да продадат 250 000 единици, а предвиждаха това да стане само за 12 месеца. Оказва се, че клиентите, дори от така наречените развиващи се пазари, не се интересуват кой знае колко от покупката на евтини автомобили. Изглежда сега Nissan попадна в същия капан.
Преди малко повече от година японският производител възроди своята стара марка Datsun, като тя трябваше да зарежда пазарите с бюджетни модели. Схемата е добре позната и изпитана с две други марки на групата – Renault и Dacia. Гамата на Datsun до момента съдържа 3 модела – хечбека Go, минивана Go+ и седана on-Do, които обаче имат доста проблеми с налагането си на пазарите в Индия, Индонезия и Русия, за които бяха създадени.
Според данните до момента Datsun е продал по-малко от 10 000 хечбека Go (цена от 5100 щатски долара) в Индия, където моделът бе показан още през март. За сравнение Maruti Suzuku реализира 2 пъти повече хечбека Alto всеки месец. Пикът на Datsun е бил през април, но през юли са продадени едва 607 единици, като тогава Go е изпреварен дори от Nano.
Тези новини са доста неприятни за генералния директор на Renault-Nissan Карлос Госн, който обеща да увеличи пазарния дял на Nissan в света до 8% през 2017 г. А нещата с Datsun могат да станат още по-сложни, особено на фона на намаляващите продажби на нови автомобили на един от основните пазари – този в Русия.
Все пак експертите на Blomberg не се наемат да правят дългосрочни прогнози за това как ще функционира Datsun. Марката се нуждае и от време, за да успее да се наложи на пазарите. Ако не успее, ще се появи още една Tata Nano – удивително евтин автомобил, който никой не иска да купува.
Още за възродената марка Datsun четете в Automedia.bg
Възродената от Nissan марка Datsun забуксува
Оказва се, че дори на развиващи се пазари не се интересуват кой знае колко от евтини автомобили
12:16 | 21.10.14 г.![<p>
Седанът on-Do. <em>Снимка: Datsun</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/738/51fb71ab7f17f701ce4f8b6dcece1738-0000182259-article3.jpg)
Седанът on-Do. Снимка: Datsun
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
ЕС налага мита върху вноса на китайски биодизел
-
BYD планира агресивно разширяване на своята търговска мрежа във Виетнам
-
Китайската Zeekr ще произвежда електромобили в Европа, за да избегне митата на ЕС
-
Как един аванпост от Студената война предлага прозорец към днешните предизвикателствата
-
Договорът между ЕС и Сърбия показва, че добивът на литий има бъдеще в Европа
-
Лондон с объркващи обяснения за Storm Shadow по Русия: питайте Зеленски
-
Инфлацията в турските ресторанти достигна 90%, турците бягат в съседна Гърция
-
Как американските пенсионери помогнаха на Русия да доставя втечнен газ
-
Британска компания изгражда най-голямото съоръжение за съхранение на енергия във Франция
-
Младите инвеститори са привлечени от златото. Какво е добре да знаят?
-
Ще се забави ли растежът на недвижимите имоти у нас
-
Започва ли Владимир Путин да осъзнава своята уязвимост?
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Криптолобистите "замърсяват" президентските избори в САЩ
-
SOFIX и BGBX40 затвориха сесията със спадове, но записаха ръстове за седмицата
-
S&P 500 се насочва към най-лошата си седмица за последните три месеца*
-
„Елана Агрокредит“ увеличава приходите от лихви за полугодието
-
Проучване на ЕЦБ: Инфлацията в еврозоната ще достигне 2% през следващата година
-
Вилроа от ЕЦБ: Пазарните очаквания за курса на лихвите са разумни