Американския застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS) разпространи резултатите от краш-тестовете на двата най-популярни на местния пазар електрически автомобила - Chevrolet Volt и Nissan LEAF.
Двете машини са подложени на стандартните изпитания, които се прилагат при всеки нов автомобил. Тук обаче особено внимание е обърнато на високоволтовата електрическа система и по-специално - на батериите. Те са литиево-йонни, като при прегряване или силен удар могат да се възпламенят.
"Батериите на Volt и LEAF преминаха успешно всички изпитания. Специалните отделения, където се помещават акумулаторите, не нарушиха цялостта си, което е гаранция, че колите покриват критериите ни за безопасност", споделят от IIHS.
Въпросните изпитания се правят със скорост 64 км/час и включват челен, страничен и заден удар, както и два допълни теста - симулация за преобръщане на автомобила и удар с малко покритие. Последният тест е сравнително нов, като цели да пресъздаде удар в дърво или стълб. Той се прави в предната част на автомобила, като покритието е само 25%.
Chevrolet Volt след удара с малко покритие
Американският електрически автомобил с увеличен пробег, познат в Европа като Opel Ampera, се справя почти отлично. Той получава максималната оценка TOP SAFETY PICK+, регистрирайки оценка "Добър" във всички категории с изключение на изпитанието удар с малко покритие, където резултатът е "Приемлив".
Nissan LEAF след удара с малко покритие
Представянето на Nissan LEAF не е толкова добро. Напълно електрическият модел също покрива стандартните изпитания с оценка "Добър", но при удара с малко покритие автомобилът получава оценка "Слаб". Причината за този резултат се крие във въздушните възглавници, които не са добре позиционирани. Ударът с малко покритие буквално измества предната странична колонка и главата на шофьора попада между предната и страничната въздушни възглавници.
Nissan LEAF и Chevrolet Volt (Opel Ampera) вече преминаха през изпитанията на независимата европейска организация Euro NCAP, където получиха максималните 5 звездички. При тестовете на организацията челният удар има покритие от 40%.
Още резултати от краш-тестове вижте в Automedia.bg