Новият Civic Tourer вече стъпи на българска земя и ние не пропуснахме възможността да го изпитаме. Автомобилът, който е първия изцяло европейски модел на марката, предлага избор между един бензинов и един дизелов двигател, като трябва да предложи глътка свеж въздух в този иначе скучен сегмент.
Всъщност, Honda вече е създавала европейски модели, но винаги преди Civic Tourer основната част от разработката им е била отговорност на дизайнерските и инженерни центрове в Япония. При новото комби цялата работа е свършена от европейци, като е съобразена с местните вкусове и нужди.
Honda Civic Tourer е базиран на деветото поколение на хечбека Civic, което означава, че трябва да се бори за клиенти с комби версиите на автомобили като VW Golf, Skoda Octavia, Opel Astra и др.
По обичай японската марка залага на различното в този пазарен сегмент, като прилага смел и дързък дизайн. Новият Civic Tourer продължава тази традиция, но при него футуристичните форми са по-умерени и отстъпват място на спортното излъчване. Резултатът е автомобил, който е модерен и дързък, но същевременно достатъчно стилен и европейски.
Интериорът също демонстрира футуризъм и ергономия. Цифровите уреди са съчетани с аналогови такива, а централната конзола е по-скоро семпла, като боравенето с нея е интуитивно. Материалите са с високо качество, а добрата изолацията от външни шумове прави моментално впечатление.
Гамата от двигатели има само двама представители - един бензинов и един дизелов. Първият е добре познатия 1.8 i-VTEC, а вторият - новоразработения 1.6-литров дизелов i-DTEC мотор от серията Earth Dreams Technology.
Бензиновото предложение не изненадва с отлична динамика, нито с невиждан разход на гориво. Все пак във високите обороти двигателят показва своя спортен нрав, като при това звучи доста добре. А при спокойно каране е способен и на повече от приемливо потребление.
Звездата в гамата определено е новият дизел. Той има обем от 1.6 литра, като е най-лекият в своята категория. Агрегатът е първия от серията Earth Dreams Technology и е част от масовата тенденция за създаване на двигатели с намален работен обем.
Той генерира мощност от 120 к.с. при 4000 об/мин. и максимален въртящ момент от 300 Нм, които са налични от 2000 об/мин. Ускорението 0-100 км/час отнема 10.1 сек., а максималната скорост достига 195 км/час.
Подобни динамични показатели могат спокойно да бъдат преписани на 2.0-литров дизелов мотор, но при по-висок разход на гориво. Новият двигател е осезаемо по-икономичен от стария 2.2-литров дизел на Honda, като изразходва средно по 3.9 л/100 км. Разходът в града е 4.3 л/100 км., а този извън него - 3.7 л/100 км., сочат официалните данни.
Нашият тест, който протече по подбалканския път, показа разход от около 4.9 л/100 км, но ако шофьорът пожелае, може да го редуцира и до под 4 л/100 км.
Хубавото на малките дизели е, че могат да бъдат много икономични, но в същото време са способни да ви накарат да се усмихнете. Дизеловият Civic Tourer ускорява повече от добре както от място, така и при доускорение. Инженерите са успели почти напълно да избегнат турбо дупката, минимизирайки обичайния кратък тласък, който е характерен за малките дизели. При този агрегат ускорението е плавно и постоянно, а въртящият момент е наличен в широк диапазон от обороти.
За положителната тръпка зад волана роля изиграва и ръчната трансмисия с шест предавки, която се отличава с къс и директен ход. Наличен е и автоматик с пет степени, но той се предлага само за бензиновата версия.
Въпреки че Civic Tourer е базиран на познатия хечбек, разлики в пътното поведение на двата автомобила не липсват. Комбито има предни амортисьори с различни настройки, а задното му окачване е по-стегнато. Освен това само за Civic Tourer се предлагат адаптивни задни амортисьори, които имат три режима на работа. Благодарение на промените, комбито демонстрира по-уверено и рафинирано поведение на пътя в сравнение с хечбека.
Основна разлика спрямо хечбека е и багажното пространство. При Civic Tourer то предлага рекордните за класа 624 литра обем, като са налични още 117 литра под кората на багажника. При сгъването на облегалките се освобождават общо 1668 литра обем. Освен това задните седалки могат да бъдат изцяло сгънати, за да бъдат натоварени по-високи предмети в салона. Прагът на отделението за багаж също е сред най-ниските, които могат да бъдат намери на пазара.
Моделът се предлага с четири нива на оборудване - Comfort, Executive, Sport и Lifestyle. Налични са и опционални пакети, които придават на модела допълнителна индивидуалност. Пакетът Sport, например, включва добавки по броните и праговете, а Convenience е предназначен за онези, които излизат по-често извън пътя. Предлагат се още пакети Cargo, Aero и Design. В оборудването пък присъстват адаптивен автопилот, камера за движение на заден ход, система за следене на мъртвата точка на страничните огледала, система за следене лентата на движение и др.
Новият Civic Tourer, също като хечбека Civic, се произвежда в завода на марката в Суиндън, Великобритания. Цените в България стартират от 39 960 лева с ДДС за бензиновата версия и от 44 760 лева с ДДС за дизела.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Първият европейски модел на Honda
Civic Tourer разполага с най-големия багажник в своя клас, изпробвахме го
10:25 | 19.07.14 г.Снимки: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Кадър на деня за 22 ноември
-
Dow се покачи с над 400 пункта и затвори с рекорд
-
Amazon ще инвестира още 4 млрд. долара в Anthropic, най-големия съперник на OpenAI
-
Успя ли Бразилия да зададе дневния ред на срещата на Г-20?
-
Над 411 млн. лева взеха фирмите с проекти за иновации
-
Биткойнът кръжи в подножието на 100 хил. долара, но има предупреждения за корекции
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
В плановете на Русия няма вариант за независима държава Украйна
-
Еврото се срина до двегодишно дъно след разочароващи икономически данни от региона
-
България и Румъния се доближават до пълноправно членство в Шенген още от януари
-
Българите ще могат да пътуват без виза до Китай от края на ноември
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow се покачи с над 400 пункта и затвори с рекорд
-
Биткойнът кръжи в подножието на 100 хил. долара, но има предупреждения за корекции
-
Черна гора се присъедини към Единната зона за плащания в евро
-
Британският индекс FTSE 100 записа най-силната си сесия от три месеца
-
SOFIX се понижи с 0,8% за седмицата
-
Спадът на продажбите на „Стара планина холд“ се задържа над 30% и към края на октомври