Новият Civic Tourer вече стъпи на българска земя и ние не пропуснахме възможността да го изпитаме. Автомобилът, който е първия изцяло европейски модел на марката, предлага избор между един бензинов и един дизелов двигател, като трябва да предложи глътка свеж въздух в този иначе скучен сегмент.
Всъщност, Honda вече е създавала европейски модели, но винаги преди Civic Tourer основната част от разработката им е била отговорност на дизайнерските и инженерни центрове в Япония. При новото комби цялата работа е свършена от европейци, като е съобразена с местните вкусове и нужди.
Honda Civic Tourer е базиран на деветото поколение на хечбека Civic, което означава, че трябва да се бори за клиенти с комби версиите на автомобили като VW Golf, Skoda Octavia, Opel Astra и др.
По обичай японската марка залага на различното в този пазарен сегмент, като прилага смел и дързък дизайн. Новият Civic Tourer продължава тази традиция, но при него футуристичните форми са по-умерени и отстъпват място на спортното излъчване. Резултатът е автомобил, който е модерен и дързък, но същевременно достатъчно стилен и европейски.
Интериорът също демонстрира футуризъм и ергономия. Цифровите уреди са съчетани с аналогови такива, а централната конзола е по-скоро семпла, като боравенето с нея е интуитивно. Материалите са с високо качество, а добрата изолацията от външни шумове прави моментално впечатление.
Гамата от двигатели има само двама представители - един бензинов и един дизелов. Първият е добре познатия 1.8 i-VTEC, а вторият - новоразработения 1.6-литров дизелов i-DTEC мотор от серията Earth Dreams Technology.
Бензиновото предложение не изненадва с отлична динамика, нито с невиждан разход на гориво. Все пак във високите обороти двигателят показва своя спортен нрав, като при това звучи доста добре. А при спокойно каране е способен и на повече от приемливо потребление.
Звездата в гамата определено е новият дизел. Той има обем от 1.6 литра, като е най-лекият в своята категория. Агрегатът е първия от серията Earth Dreams Technology и е част от масовата тенденция за създаване на двигатели с намален работен обем.
Той генерира мощност от 120 к.с. при 4000 об/мин. и максимален въртящ момент от 300 Нм, които са налични от 2000 об/мин. Ускорението 0-100 км/час отнема 10.1 сек., а максималната скорост достига 195 км/час.
Подобни динамични показатели могат спокойно да бъдат преписани на 2.0-литров дизелов мотор, но при по-висок разход на гориво. Новият двигател е осезаемо по-икономичен от стария 2.2-литров дизел на Honda, като изразходва средно по 3.9 л/100 км. Разходът в града е 4.3 л/100 км., а този извън него - 3.7 л/100 км., сочат официалните данни.
Нашият тест, който протече по подбалканския път, показа разход от около 4.9 л/100 км, но ако шофьорът пожелае, може да го редуцира и до под 4 л/100 км.
Хубавото на малките дизели е, че могат да бъдат много икономични, но в същото време са способни да ви накарат да се усмихнете. Дизеловият Civic Tourer ускорява повече от добре както от място, така и при доускорение. Инженерите са успели почти напълно да избегнат турбо дупката, минимизирайки обичайния кратък тласък, който е характерен за малките дизели. При този агрегат ускорението е плавно и постоянно, а въртящият момент е наличен в широк диапазон от обороти.
За положителната тръпка зад волана роля изиграва и ръчната трансмисия с шест предавки, която се отличава с къс и директен ход. Наличен е и автоматик с пет степени, но той се предлага само за бензиновата версия.
Въпреки че Civic Tourer е базиран на познатия хечбек, разлики в пътното поведение на двата автомобила не липсват. Комбито има предни амортисьори с различни настройки, а задното му окачване е по-стегнато. Освен това само за Civic Tourer се предлагат адаптивни задни амортисьори, които имат три режима на работа. Благодарение на промените, комбито демонстрира по-уверено и рафинирано поведение на пътя в сравнение с хечбека.
Основна разлика спрямо хечбека е и багажното пространство. При Civic Tourer то предлага рекордните за класа 624 литра обем, като са налични още 117 литра под кората на багажника. При сгъването на облегалките се освобождават общо 1668 литра обем. Освен това задните седалки могат да бъдат изцяло сгънати, за да бъдат натоварени по-високи предмети в салона. Прагът на отделението за багаж също е сред най-ниските, които могат да бъдат намери на пазара.
Моделът се предлага с четири нива на оборудване - Comfort, Executive, Sport и Lifestyle. Налични са и опционални пакети, които придават на модела допълнителна индивидуалност. Пакетът Sport, например, включва добавки по броните и праговете, а Convenience е предназначен за онези, които излизат по-често извън пътя. Предлагат се още пакети Cargo, Aero и Design. В оборудването пък присъстват адаптивен автопилот, камера за движение на заден ход, система за следене на мъртвата точка на страничните огледала, система за следене лентата на движение и др.
Новият Civic Tourer, също като хечбека Civic, се произвежда в завода на марката в Суиндън, Великобритания. Цените в България стартират от 39 960 лева с ДДС за бензиновата версия и от 44 760 лева с ДДС за дизела.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Първият европейски модел на Honda
Civic Tourer разполага с най-големия багажник в своя клас, изпробвахме го
10:25 | 19.07.14 г.Снимки: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Новата информационна система на кадастъра позволява издаване на скица за минути
-
Макрон назначи четвъртото за годината правителство на Франция
-
"Агрополихим" купува над 20% от "Неохим" чрез дъщерно дружество
-
4 български заглавия са сред най-гледаните филми в кината в навечерието на Коледа
-
Европейските борси приключиха сесията с леки повишения
-
SOFIX с ръст от 0,26% до 893,14 пункта
-
Ръстът на цените на жилищата в България не показва признаци на забавяне
-
След краха на Northvolt ЕС се обрича да остане зависим от Китай за батериите
-
ПАВЕЦ "Чаира" се завърна, засега с ограничен капацитет
-
Анализатори орязват прогнозите си за икономиката на еврозоната догодина
-
Оценката на Tesla наближава половината от капитализацията на останалия автомобилен свят
-
Панама отхвърли заплахите на Тръмп, че САЩ ще си върнат контрола върху Панамския канал
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
"Агрополихим" купува над 20% от "Неохим" чрез дъщерно дружество
-
Европейските борси приключиха сесията с леки повишения
-
SOFIX с ръст от 0,26% до 893,14 пункта
-
„МФГ Инвест“ влага още 200 хил. евро във френската компания TETMET
-
Wall Street започва седмицата без особен оптимизъм в очакване на коледното рали*
-
Служебният премиер прехвърли отговорността за неприетия бюджет към парламента