Представете си гараж, в който автомобилите паркират сами. Или пък магистрали със специални ленти за машини без шофьор. Това е бъдещето, при това близкото бъдеще, пише CNBC, разкривайки подробности за въвеждането на автономните превозни средства на пазара.
Автомобилите, които не се нуждаят от шофьор, ще се появят през следващите 20 години, сочи докладът на компанията за анализи Ernst & Young, разпространен от CNBC. Остава обаче въпросът кога тези машини ще бъдат фактор на пазара, както и на каква цена ще се предлагат.
Според Анил Валсан, анализатор в Ernst & Young, все още има сериозни пречки пред системите за автономно управление, но технологиите се развиват и в крайна сметка ще достигнат необходимото ниво, за да бъдат предложени на пазара.
Пресен пример за това е представената през миналата седмица кола на Google, която вече демонстрира възможностите си да се движи без намеса на шофьор. Машината не разполага нито с педали, нито с волан.
Въвеждането на подобна технология в серийно производство обаче ще отнема време. Според анализаторите през 2025 г. едва 4% от колите ще имат автономно управление. След още 5-10 години обаче развитието на технологията ще върви с по-бързи темпове, като към 2035 г. се очаква три от всеки четири автомобила да разполагат със система за автономно придвижване.
"Вероятно автономните автомобили ще бъдат най-добре приети в САЩ, но с времето търсенето им ще расте и на други пазари по света", смята Валсан.
Въпреки смелите си прогнози анализаторите от Ernst & Young са скептични относно широкото приложение на автономните коли. Те смятат, че подобни автомобили, поне в началото, ще се използват най-вече в контролирани зони.
"Паркирането и дори намирането на автомобила в огромен паркинг е труда задача. Новите технологии ще позволят на автомобилите сами да се паркират. А след това да се отзовават на посочено място", твърди Валсан. И пояснява, че вече има паркинги, в които водачът просто оставя колата си, а специални платформи я паркират. След това, чрез телефона си или друго устройство водачът "вика" колата и тя пристига при него.
Следващият етап ще бъдат специалните ленти по магистралите, по които автомобилите ще се движат без намесата на шофьор. Технологията ще контролира както скоростта и посоката на движение, така и дистанцията до другите коли. Прогнозира се също така използването на автономни машини в центровете на големите градове, което ще бъде и решение на проблемите с трафика, тъй като всичко ще се управлява от прецизен компютър.
Остава обаче един много важен въпрос - колко ще струва всичко това? Според Ernst & Young разходите ще бъдат значителни, поне в началото.
Изчисленията показват, че през 2025 г. поставянето на подобна технология в автомобила ще струва между 7 000 и 10 000 долара. Разходите обаче бързо ще намалеят, като към 2030 г. вложението ще изисква около 5 000 долара. След още 5 години цените ще намелят до под 3000 долара.
"Въвеждането на подобна технология няма да бъде лесно, особено в началото. Тъй като цените ще бъдат високи, очакваме да бъдат въведени държавни субсидии, които да компенсират част от разходите за подобен автомобил", обясняват анализаторите.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Кога автономните коли ще почукат на вратите ни?
Как се развива технологията и на каква цена ще бъде предложена тя, разкрива CNBC
11:02 | 08.06.14 г. 1Един от експерименталните автономни автомобили на Google. Снимка: Google
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Американските борси не намериха единна посока, докато светът отправя поглед към Русия и Украйна
-
Кадър на деня за 19 ноември
-
Анализатор: Киев ще трябва да направи териториални отстъпки със завръщането на Тръмп
-
Зеленски: Разбирам само казаното от Тръмп в личен разговор, не чувам гласове от медиите
-
Панета от ЕЦБ: Трябва да преминем към неутрални лихви, за да подпомогнем растежа
-
Финансирането на европейски стартъпи се насочва към трета поредна година на спад
-
ATACMS или дронове? В Брянск гори склад за боеприпаси
-
Потвърден удар с ATACMS - какво казва обновената ядрена доктрина на Русия за това?
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Може ли Доналд Тръмп да разбие Brexit?
-
"Газпром" поддържа доставките за Европа и не е ясно кой купува газа за Австрия
-
1000 дни война и Киев е в най-тежката ситуация от пролетта на 2022 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Руски олигарси чертаят мрачни перспективи пред икономиката на страната
-
"Адванс Терафонд" намалява рентите за новата стопанска година до малко под 60 лв. на дка
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
Русия се готви да продължи да воюва - в Украйна чакат щурм и към Запорожието
-
Нова „златна треска“ се заформя в Канзас
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Американските борси не намериха единна посока, докато светът отправя поглед към Русия и Украйна
-
Панета от ЕЦБ: Трябва да преминем към неутрални лихви, за да подпомогнем растежа
1 -
Десислава Попова: Ключовата дума около Investor Finance Forum е общност
-
SOFIX записа 0,57% спад до 846,34 пункта
-
Може ли облагането на „свръхпечалбите“ на банките да забави икономиката?
-
Геополитическото напрежение, свързано с Русия, потопи европейските борси
преди 10 години Цена от 7-10 000 долара в началото ще се избие най-бързо при таксиметровите компании в развитите държави! Една роботизирана кола-такси би могла да намали със 70-80% тарифите за таксиметровите услуги в градове като Лондон, Ню-Йорк, Цюрих и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар