IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Най-изкусният лъжец

BMW 3-Series с пакет от M Performance Parts те заблуждава по един прекрасен начин

15:45 | 13.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: <em>Investor.bg</em></p>

Снимка: Investor.bg

Да започнем с нещо добре известно: BMW 3-Series e страхотен автомобил. Изглежда добре, предлага се с мощни, но икономични двигатели, практичeн е, а цената му не е колкото брутния вътрешен продукт на произволна страна от Третия свят.

Автомобилът излезе в края на 2011-а година, разкривайки новия дизайнерски език на германците. Оценихме по достойнство по-строгите линии, по-изразителните “бъбреци” на предната решетка, както и по-масивно изглеждащата задна част. Това, което баварците дори не си и помислиха да сменят, е класическото табло и ориентираната към шофьора централна конзола. И слава богу, защото всеки, който някога е сядал в BMW, произведено след 80-те, ще се почувства като у дома си и тук.

После на пазара се появи M3 версията на модела, която подразни две основни групи хора: тези, които не могат да си я позволят, и тези, които вече бяха купили обикновената “тройка”. За първите BMW не може да направи нищо, но за вторите компанията има доста добро компромисно решение.

Най-общо казано, то се казва M Performance Parts. Става въпрос за специално портфолио от аксесоари, които можете да поръчате от дилърската мрежа на баварците и да накарате автомобила си да заприлича на M3.

Тази "тройка" е нагледен пример за потенциала на каталога с части. Преди да свалите шапката си пред нея, ще кажем, че това е най-лъжливото Бе Ем Ве, създавано някога. Изглежда като току що излязло от някоя писта, а в същото време има дизелов двигател. Колата е оборудвана с напълно стандартен 3.0-литров дизелов двигател, генериращ 258 конски сили и 560 нютонметра. Всъщност, тази кола дори не е със задно предаване, защото е оборудвана с xDrive система за задвижване на двата моста. Това звучи като пълен абсурд.

Само че се доказва като един от най-хубавите абсурди. Защото колата има фабрични спойлери, стикери с цветовете на M Power, двойно вентилирани дискове с огромни спирачни апарати, велурен волан, много карбон и достатъчно мощност, за да изпреварвате на магистрала, без изпреварените да имат времето да видят надписа 330d на задния капак. И всичко това се случва при среден разход на гориво от 5.2 л/100 км. 

Кола като тази не би се харесала единствено на някой с изострено чувство за справедливост. Защото целият този карбон, червените спирачки и M емблемите, те карат да се чувстваш като пилот от DTM, но истината е, че оставят известно чувство на вина, че заблуждаваш околните.

Истината е, че трябва да си луд, за да не оцениш външния вид и поведението на този автомобил. Както и цената му, която е с около 40 000 лева по-ниска от тази на M3. Да, няма ги бленуваните 431 к.с., нито забавното задно предаване, но пък има сходен външен вид, по-нисък разход, по-комфортен интериор, както и допълнителна увереност в завой, доставена от xDrive системата.

Ако това е изражението на автомобилния абсурд, най-отговорно заявяваме, че бихме искали да сме абсурдни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:28 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още