По време на рецесията автомобилната индустрия стана свидетел на изчезването на марки като Saab, подразделението на Ford Mercury и Hummer на GM, както и Pontiac и Saturn.
Но докато американските автомобилни компании отпразнуваха драматичното си завръщане на пазарите, а повечето марки в световен мащаб преживяха американските и европейските рецесии, един анализатор прогнозира, че от около 30 автопроизводители, продаващи автомобили по целия свят, в крайна сметка ще останат около шестима.
„Само 5-6 от сегашните големи автомобилни производители ще оцелеят през следващите около 15 години“, заяви един от водещите икономисти на Morgan Stanley Адам Джоунс в интервю за The Detroit News.
„В момента има прекалено много автомобилни компании – около 30 от 8 държави. По наше мнение, като отчитаме икономическите показатели, конкурентоспособността им и техническите им възможности, тяхната бройка ще се съкрати до 5 или 6“, коментира Джоунс. И добавя, че в сегашния си вид тези компании ще могат да оцелеят максимум още 10-15 години. Прогнозата му се отнася и за американските производители.
Финансовият експерт не посочи кои компании ще бъдат принудени да прекратят дейността си. Джоунс все пак уточнява, че сериозни проблеми ще имат General Motors и Tesla, докато BMW – заради високите технологии, които предлага, и Volkswagen AG – заради широката си гама продукти, могат да бъдат спокойни.
Друго издание - Car and Driver, също смята, че в сегашния си вид GM трудно ще се справи на пазара. Американският концерн вече закри някои от принадлежащите си брандове – Hummer, Pontiac и Saturn, и започна сериозна реорганизация на производството в цял свят. Chevrolet напуска Европа, а Opel се изтегля от Китай. Предстои спиране и на австралийския Holden.
Изданието е на мнение, че френската група PSA Peugeot Citroen и Volvo също за сред застрашените компании. И припомня, че въпреки неприятните прогнози на финансистите в световен мащаб, създаването на съюзи между различните производители продължава. Китайската DonFeng например купи голяма част от акциите на PSA, а Volkswagen планира да увеличи своето участие в Scania.
Още новини от автомобилния бранш четете в Automedia.bg!