Има моменти, когато нищо не е достататъчно при избора на кола. Или цената е твърде висока, или купето е твърде малко, или дизайнът не е представителен, или двигателят не е достатъчно мощен. В житейски казуси като този разумният потребител обикновено обръща поглед към MPV сегмента. В последно време минивановете изглеждат по-атрактивно от всякога, без да жертват най-важната си функция - практичността. Чудесен пример за такъв автомобил е новата Kia Carens.
Идва от Южна Корея, предлага седем места, чудесен дизайн, икономични двигатели и е коренно различна от своите предшественици. Ако се казваш Porsche или BMW, последното би звучало по-скоро негативно, но ако си модел на Kia, а предците ти са запомнени единствено с ниската си цена, късането на пъпната връв е повече от добро начало.
Бяхме свикнали да приемаме Carens като автомобил, който те принуждава да оставиш цялото си его на асфалта, едва след което да се качиш и да потеглиш към неизвестен и по възможност обезлюден район. Това е останало в миналото. Налага се да забравим скучните форми, поклащащото се в завой купе и бутоните в интериора, които напомняха на евтина микровълнова печка от кухнята на треторазряден американски ситком.
Третото поколение на модела e атрактивно и предлага повече, отколкото някога сме очаквали да видим в която и да е Kia. Тестовият ни модел беше оборудван с навигация, сензорен дисплей с интуитивен интерфейс, подгряване и охлаждане на седалките, кожен интериор, стъклен панорамен покрив с възможност за отваряне, паркинг асистент, пълен набор от въздушни възглавници, подгряване на волана.... Такива екстри се предлагат и от други компании, но не и на цена от 54 000 лева.
Не се шокирайте от цената. Това е възможно най-скъпата версия на модела с механична скоростна кутия, която разполага с 1.7-литров турбодизелов двигател със 135 конски сили.
Размерът определено има значение в класа на MPV автомобилите. При Carens от Kia са използвали най-модерния възможен трик в индустрията – увеличено междуосие и по-малки външни размери. Така инженерите са осигурили повече пространство на втория ред седалки, а на третия има още две кресла, които са удобни за деца и буйни тийнейджъри. Те се разгъват изключително лесно с едно движение, а когато не са нужни, в багажника се образува гладък под.
По-рано стана въпрос за така досадното наклоняване в завой, с което сме свикнали да свързваме всеки автомобил с малко по-високо купе. При Kia проблемът е решен с използването на високоякостна стомана, от която са изградени платформата и купето. Корейците твърдят, че устойчивостта на усукване е подобрена с над 30% спрямо предишното поколение. Не сме сигурни дали това е точният процент, но не се разболяхме от морска болест, така че сме склонни да повярваме.
Първоначално воланът на новия Carens се усеща твърде лек при извънградско пътуване. До момента, в който не съзрете бутон, който преобразява електромеханичната кормилна рейка, и хоп - вече се чувствате сигурни на магистрала. Чудесно решение, което също не сме очаквали от Kia.
Carens е последен. Но не сред конкуренцията, а на продължилата около 5 години пълна трансформация на Kia. Вече с чисто сърце корейците могат да кажат, че са изцяло нова марка. Да пристигнеш последен никога не е приятно, но Carens няма нищо против да бъде добре огледан и оценен като достоен гост на мероприятието. Какъвто до момента не беше.
преди 10 години ЦИТАТ : Такива екстри се предлагат и от други компании, но не и на цена от 54 000 лева.Не се шокирайте от цената. Това е възможно най-скъпата версия на модела с механична скоростна кутия, която разполага с 1.7-литров турбодизелов двигател със 135 конски сили.---------54 000 и КИА изобщо не са думи от едно изречение...за 54 000 -ПАСАТ директно от Гермаиня , Първо качество...-----------а КИА имат едни от най-скъпите сервизи...седемгодишната гаранция ще излезе поне още 7 000 лв..и то при Тези цени..Качат ли те на пързалката - "Гаранция" - няма спирка---------КИА ???- ко, не отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А следпродажбеното обслужване... Как ли е;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар