През 1999 г. Opel напипа златна жилка на пазара. Това е годината, в която излезе първата Zafira, превърнала се впоследствие в тотален хит за компанията, която, нека признаем, по това време не правеше особено успешни автомобили. Колата продължава да се харесва дори на вторичния пазар, а вече се продава нейното трето поколение.
Вдъхновени от успеха на Zafira, Opel решиха да експлоатират моментните тенденции до краен предел, като през 2002 г. компанията представи базираното на Corsa мини MPV, наречено Meriva. За съжаление то не се отличаваше с кой знае какво и не успя да повтори успеха на по-големия модел.
След години Opel вече беше наясно, че трябва да предприеме радикални мерки, за да направи второто поколение на Meriva по-привлекателно. Бяха нужни две задни врати, които се отварят наобратно, купища технологии, хитроумни решения, които да направят интериора по-практичен, както и задължителния за всеки нов автомобил атрактивен дизайн.
След години Opel вече беше наясно, че трябва да предприеме радикални мерки, за да направи второто поколение на Meriva по-привлекателно. Бяха нужни две задни врати, които се отварят наобратно, купища технологии, хитроумни решения, които да направят интериора по-практичен, както и задължителния за всеки нов автомобил атрактивен дизайн.
Opel направи точно това и успя да създаде един наистина приятен миниван, който наскоро бе обновен. Външният вид бе освежен напълно, а двигателната гама получи чисто нов 1,6-литров CDTi дизелов двигател, който има 136 к.с. и е взет назаем от Zafira. С него Meriva регистрира среден разход от 3,6 л/100 км при вредни емисии от едва 116 г/км. Новият двигател идва на мястото на познатия ни 1,7 CDTi, който е с 10% по-лаком и с една десета от секундата по-бавен до 100 км/ч.
Бензиновите мотори преминават без промяна от досегашната версия на Meriva и включват 1,4-литровия атмосферен агрегат със 100 к.с., както и двата турбинирани 1,4-литрови мотора със 120 и 140 к.с.
Колкото до външния вид, Meriva е получила нова радиаторна решетка, нови фарове и хромирани акценти, които обграждат фаровете за мъгла в предната броня. Запазена е нестандарната чупка в задните врати, която допринася за интересния профил на колата. Изцяло нови за модела са опционалните 18-инчови алуминиеви джанти и дневни светлини.
Opel Meriva остава все така приятен миниван, който вече има всичко необходимо да повтори успеха на първата Zafira. Проблемът е, че вече пазарът е коренно различен от края на 90-те. Все пак, клиентите, които искат да паркират по-лесно, да платят 10 000 лв. по-малко, да разполагат с цялото удобство на отварящите се наобратно врати, както и да поръчат колата си с всички възможни екстри, сред които дори отопление на волана, съвсем спокойно могат да се насочат към Meriva.
Още автомобилни новини, както и две други снимки от представянето на Meriva фейслифт, можете да видите в Automedia.bg
Повече от света на автомобилите вижте в материала на Bloomberg!
Още автомобилни новини, както и две други снимки от представянето на Meriva фейслифт, можете да видите в Automedia.bg
Повече от света на автомобилите вижте в материала на Bloomberg!
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.