Проблемът на хибридите е, че са доста показни. Дори когато са паркирани и не правят нищо, те силно афишират стремежа си да лишат околната среда от тонове въглеродни емисии. Най-често за това свидетелстват хиляди табелки, емблеми, стикери и означения. Въпросът е, че цялата тази показност неминуемо се пренася и на собствениците на тези коли, а някои от тях определено не искат цялото внимание на света. Те просто са впечатлени от технологията, могат да си позволят да я имат и нямат нищо против вътрешно да се пофукат с често въображаемия си принос към опазването на амазонската джунгла. Ако сте от вторите, погледнете това BMW ActiveHybrid 7. Това е автомобил, който струва близо 180 000 лева, но въпреки това се грижи да не оставя въглероден отпечатък, колкото батальон германски танкове от Втората световна война. Противоречието се състои в това, че сме свикнали да приемаме лимузините като нещо цинично. Техните собственици обикновено не се интересуват от цената на сиренето в магазина, нито дори от това колко струва литър бензин. Именно затова производителите се грижат да превъзпитат своите клиенти, както и да спечелят от самия процес, разбира се. BMW ActiveHybrid 7 е тежащо повече от 2 тона чудовище, което ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.7 секунди. Колко си мислите, че харчи подобен автомобил? Позволете да ви помогнем с допълнителна информация. Двигателят е бензинов и има работен обем от точно 3.0 литра. Мощността достига 320 к.с. и 450 Нм максимален въртящ момент. Уловката е в това, че в сандвич между него и скоростната кутия е монтиран малък електромотор, който подпомага потеглянето и движението при ниска скорост в града. Средният разход на гориво е точно 6.7 литра на сто километра. С подобна консумация могат да се похвалят само средностатистически автомобили, които са конструирани с идеята да бъдат икономични. С тях обаче никой няма да ви забележи, а ако се появите на бизнес среща с такава кола, вероятно преговорите ще приключат в рамките на пет минути. Не във ваша полза. Истината е, че хибридната система на BMW ActiveHybrid 7 не върши никаква работа, ако вие не се държите благоприлично. Когато карате агресивно, това че имате електромотор някъде там няма абсолютно никакво значение. Като да кажеш, че си вегетарианец, защото в хладилника ти има малко целина. Електрическата система върши работа при потегляне, когато шестцилиндровият редови двигател си почива, а останалите се чудят как е възможно Серия 7 да бъде толкова тиха. Разбира се, BMW ActiveHybrid 7 продължава да бъде циничен автомобил. Точно каквато всяка лимузина трябва да бъде. Защото, нека признаем, за каква екология става въпрос, когато няколко крави са се разделили с кожата си, за да могат изкусните шивачи в Мюнхен да покрият с нея корите на вратите, волана, седалките, таблото, централната конзола... Всичко това е много хубаво, защото BMW ActiveHybrid 7 не се прави на светец. Автомобилът лесно може да се сравни с меценат, който закусва с черен хайвер и хаванска пура, но в същото време е дарил стотици хиляди на благотворителни каузи, без да го е афиширал никъде. Точно както тази “седмица” не натрапва хибридния си характер. Освен с една стилна емблема в задната част.
Предаването "Колела" се излъчва по телевизия Bulgaria On Air в събота от 19:00 часа. Повторения на предаването можете да гледате в неделя от 09:30 и в сряда в 23:00 часа.fallback
"Седмѝцата" на успеха
BMW ActiveHybrid 7 е най-циничният автомобил, който сме карали. Може би заради това не ни се слизаше от него
11:00 | 09.03.14 г. 1напиши коментар
fallback
Още от Анализи виж още