В последните години на кризата френските компании имат голям проблем – парите. Когато не правиш добри коли, няма кой да ги купува, а когато никой не ги купува, нямаш пари. Просто е. Колкото и да не го признават, от Peugeot се намират точно в такова положение, което принуди ръководството да предприеме нестандартен подход.
Защо да не забравим за всичко, което сме правили до момента, и да не заприличаме на германска марка? Звучи доста логично, особено имайки предвид, че германските концерни преминават през кризата доста безболезнено. Но как Peugeot се опитва да смени имиджа си?
Отговорът е една кола, която е натъпкана с технологии. Става въпрос за новото 308.
На пръв поглед моделът успява да ни заблуди. Екстериорният дизайн е устремен и изчистен. Няма ги нито безличните линии, нито огромните зяпнали централни отвори от стария дизайнерски език на Peugeot. Купето изглежда свежо и прогресивно, което продължава и в интериора.
Там французите са особено горди с малкия волан, повдигнатият над него инструментален панел, както и с изчистената до фанатичност централна конзола. На нея има само два бутона, като дори парното се управлява чрез голям сензорен дисплей, монтиран точно посредата.
С всичко това Peugeot доказва, че не е страхлива компания и не се свени да изненадва клиентите си, което е страхотно. Но дали е най-удачното решение, когато си затънал във финансови проблеми? Простичко казано – да.
Компанията няма какво да губи, затова хвърля всички усилия да се отличи и запомни. И успява. Защото отвън колата е впечатляваща, малкият размер на волана го прави изключително директен, въртящият се наобратно оборотомер е интересен, а 9,7-инчовият дисплей е чудесно и мултифункционално решение на много проблеми. Стига да не се развали, разбира се.
Тестовият модел бе оборудван с 1,6 е-HDi двигател, който разполага със 115 конски сили. Най-хубавото в случая е, че с този мотор 308 реализира градски разход в рамките на 4 л/100 км, а на магистрала френският хечбек пада дори под тази стойност.
Но върви ли?
Всъщност, да. Защото колата тежи съвсем малко над един тон, което значително улеснява работата на двигателя и прави складирането на голяма мощност под капака най-малкото глупаво.
Основната цел на новото Peugeot 308 е да генерира солидна печалба. Това е първият модел на французите, който използва старо име, но в него няма нищо старо. Противоречие като това може да спечели за модела завидни позиции в ожесточения клас на компактните хечбеци, но може и да го превърне в храна за акулите Golf, Astra и Focus.
Eдно е сигурно. Peugeot 308 е създадено да впечатлява. И по един или друг начин успява.
Предаването "Колела" се излъчва по телевизия Bulgaria On Air в събота от 19:00 часа. Повторения на предаването можете да гледате в неделя от 09:30 и в сряда в 23:00 часа.