Масовата употреба на електромобили, хибриди и други тип превозни средства, които използват електроенергия за задвижването си, няма да окаже чак такова положително влияние върху ограничаването на парниковия ефект, колкото експертите предвиждаха, пише технологичният сайт Redorbit.com. Информацията идва от проучване, публикувано по-рано през месеца в списание Environmental Science & Technology. В текста се споменава, че изследователи от университетите в Северна Каролина и Минесота са стигнали до заключението, че дори рязко увеличение в броя на “зелените” автомобили до 2050 г. няма да намали значително нивата на въглероден диоксид в атмосферата. Същото важи и за емисиите от серен диоксид и азотен оксид. “Искахме да видим какво ще е значението на електромобилите през следващите 40 години що се отнася до климатичните промени. Установихме, че дори при по-масова употреба, този тип превозни средства не представляват ефективен начин за постигане на крайната цел – намаляване на вредните емисии,” коментира д-р Джоузеф ДеКаролис, асистент професор по гражданско, строително и екологично инженерство в Северна Каролина. ДеКаролис и колегите му са възпроизвели общо 108 различни сценария, за да определят какво отношение ще имат електромобилите към нивата на вредни емисии в атмосферата в периода до 2050 г. Симулациите са били базирани на различни предположения, свързани с бъдещата цена на петрола и природния газ, държавните политики за емисиите от въглероден диоксид и цената на батериите. Оказало се, че дори електромобилите и техните производни да съставляват 42% от всички пътнически автомобили в света, редукцията на замърсяващи атмосферата газове, ще бъде нищожна. “Има много причини за това,” заявява ДеКаролис. “Отчасти, ползата от електромобилите се заличава от огромното количество парникови газове, които бълват електроцентралите. Друг фактор, е че пътническите автомобили не са най-големите виновници за замърсяването на атмосферата. Те са отговорни за едва 20% от въглеродните емисии, които човечеството изхвърля.” “От политическа гледна точка, изследването ни кара да се замислим дали не е по-добре да поставим задължителни стандарти за изпусканите вредни емисии, вместо да рекламираме нови технологии за задвижване с идеята, които евентуално да ни помогнат при разрешаването на проблема,” продължава ДеКаролис. Според него проучването е доказало и, че най-големият стимул за клиентите на електромобили, са постоянно повишаващите се цени на фосилните горива.
fallback
Електромобилите са по-виновни, отколкото изглеждат
Дори да станат масови, автомобилите с батерия няма да помогнат за справянето с парниковия ефект
14:21 | 02.02.14 г. 1напиши коментар
fallback
Още от Анализи виж още