Масовата употреба на електромобили, хибриди и други тип превозни средства, които използват електроенергия за задвижването си, няма да окаже чак такова положително влияние върху ограничаването на парниковия ефект, колкото експертите предвиждаха, пише технологичният сайт Redorbit.com. Информацията идва от проучване, публикувано по-рано през месеца в списание Environmental Science & Technology.
В текста се споменава, че изследователи от университетите в Северна Каролина и Минесота са стигнали до заключението, че дори рязко увеличение в броя на “зелените” автомобили до 2050 г. няма да намали значително нивата на въглероден диоксид в атмосферата. Същото важи и за емисиите от серен диоксид и азотен оксид.
“Искахме да видим какво ще е значението на електромобилите през следващите 40 години що се отнася до климатичните промени. Установихме, че дори при по-масова употреба, този тип превозни средства не представляват ефективен начин за постигане на крайната цел – намаляване на вредните емисии,” коментира д-р Джоузеф ДеКаролис, асистент професор по гражданско, строително и екологично инженерство в Северна Каролина.
ДеКаролис и колегите му са възпроизвели общо 108 различни сценария, за да определят какво отношение ще имат електромобилите към нивата на вредни емисии в атмосферата в периода до 2050 г. Симулациите са били базирани на различни предположения, свързани с бъдещата цена на петрола и природния газ, държавните политики за емисиите от въглероден диоксид и цената на батериите. Оказало се, че дори електромобилите и техните производни да съставляват 42% от всички пътнически автомобили в света, редукцията на замърсяващи атмосферата газове, ще бъде нищожна.
“Има много причини за това,” заявява ДеКаролис. “Отчасти, ползата от електромобилите се заличава от огромното количество парникови газове, които бълват електроцентралите. Друг фактор, е че пътническите автомобили не са най-големите виновници за замърсяването на атмосферата. Те са отговорни за едва 20% от въглеродните емисии, които човечеството изхвърля.”
“От политическа гледна точка, изследването ни кара да се замислим дали не е по-добре да поставим задължителни стандарти за изпусканите вредни емисии, вместо да рекламираме нови технологии за задвижване с идеята, които евентуално да ни помогнат при разрешаването на проблема,” продължава ДеКаролис. Според него проучването е доказало и, че най-големият стимул за клиентите на електромобили, са постоянно повишаващите се цени на фосилните горива.
Електромобилите са по-виновни, отколкото изглеждат
Дори да станат масови, автомобилите с батерия няма да помогнат за справянето с парниковия ефект
14:21 | 02.02.14 г. 1![<p>
Снимка: <em>Ройтерс</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/5e2/9309da07c0da0b20cee864a1eb79a5e2-0000165821-article3.jpg)
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Седмичните молби за помощи при безработица в САЩ се увеличават повече от очакваното
-
А. Костадинов: Негативите от търговската война с Китай изкарват много западни бизнеси от пазара
-
Хибридите са в основата на силното представяне на Renault през първото полугодие
-
Весела Чернева: ЕС ще се занимава с обща отбрана за първи път от своето съществуване
-
ЕЦБ очаквано остави лихвите без промяна
-
Европейските компании печелят битката за завръщане в офиса
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Китайска компания иска да изгради фабрика в Божурище за 5 млн. евро
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
-
Икономист: Неравенството доведе 70% от българското население да е с доходи по-ниски от средните
-
"Росатом" продаде активите си в Германия
-
Чуждите инвестиции у нас намаляват с близо 64% към края на май
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
ЕЦБ очаквано остави лихвите без промяна
-
Прогнозният бюджет за общински проекти за 2024 г. достигна 4,5 млрд. лв.
-
Емитентите на спот етер ETF-ите публикуваха потребителските си такси
-
Украйна е започнала нови преговори за преструктуриране на 20 млрд. долара дълг
-
Тази година вече има повече листнати криптовалути на водещи борси, отколкото за цялата 2023 г.
-
ЕБВР е отпуснала втори транш за 5 млн. евро от заема за „Елана Агроредит“
преди 10 години Тънката разлика при електромобилите е, че енргията, която използват, може да да се произведе от различни източници. И ако се произведе от АЕЦ, въглеродните емисии са 0 ! Като АЕЦ работи 24 часа в денонощието, а не 6-8 лато ФЕЦ. 20% дял във въглеродните замърсявания хич не е за пренебрегване... отговор Сигнализирай за неуместен коментар