Масовата употреба на електромобили, хибриди и други тип превозни средства, които използват електроенергия за задвижването си, няма да окаже чак такова положително влияние върху ограничаването на парниковия ефект, колкото експертите предвиждаха, пише технологичният сайт Redorbit.com. Информацията идва от проучване, публикувано по-рано през месеца в списание Environmental Science & Technology.
В текста се споменава, че изследователи от университетите в Северна Каролина и Минесота са стигнали до заключението, че дори рязко увеличение в броя на “зелените” автомобили до 2050 г. няма да намали значително нивата на въглероден диоксид в атмосферата. Същото важи и за емисиите от серен диоксид и азотен оксид.
“Искахме да видим какво ще е значението на електромобилите през следващите 40 години що се отнася до климатичните промени. Установихме, че дори при по-масова употреба, този тип превозни средства не представляват ефективен начин за постигане на крайната цел – намаляване на вредните емисии,” коментира д-р Джоузеф ДеКаролис, асистент професор по гражданско, строително и екологично инженерство в Северна Каролина.
ДеКаролис и колегите му са възпроизвели общо 108 различни сценария, за да определят какво отношение ще имат електромобилите към нивата на вредни емисии в атмосферата в периода до 2050 г. Симулациите са били базирани на различни предположения, свързани с бъдещата цена на петрола и природния газ, държавните политики за емисиите от въглероден диоксид и цената на батериите. Оказало се, че дори електромобилите и техните производни да съставляват 42% от всички пътнически автомобили в света, редукцията на замърсяващи атмосферата газове, ще бъде нищожна.
“Има много причини за това,” заявява ДеКаролис. “Отчасти, ползата от електромобилите се заличава от огромното количество парникови газове, които бълват електроцентралите. Друг фактор, е че пътническите автомобили не са най-големите виновници за замърсяването на атмосферата. Те са отговорни за едва 20% от въглеродните емисии, които човечеството изхвърля.”
“От политическа гледна точка, изследването ни кара да се замислим дали не е по-добре да поставим задължителни стандарти за изпусканите вредни емисии, вместо да рекламираме нови технологии за задвижване с идеята, които евентуално да ни помогнат при разрешаването на проблема,” продължава ДеКаролис. Според него проучването е доказало и, че най-големият стимул за клиентите на електромобили, са постоянно повишаващите се цени на фосилните горива.
Електромобилите са по-виновни, отколкото изглеждат
Дори да станат масови, автомобилите с батерия няма да помогнат за справянето с парниковия ефект
14:21 | 02.02.14 г. 1
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Путин използва обидна реториката и мостовете между Русия и ЕС изглеждат изгорени
-
Цв. Цачев: Еврото не е панацея, а възможност
-
Китайските военни фирми свиват приходите заради корупцията
-
S&P 500 отчете четвърти пореден спад, Nasdaq се срина с 1,8%
-
Продажбите на гейминг конзоли в САЩ отчитат най-слабия си ноември от 2005 г.
-
Пенсионна система под натиск: Германия създава пенсионни сметки за деца
-
Изненадващо управляващите вкараха Бюджет 2026 в парламента, ПП-ДБ обяви протест
-
Disney и Джеймс Камерън са съдени за нарушаване на авторските права върху „Аватар“
-
Частен имот за 100 млн. евро се появи на площадката за нови блокове в АЕЦ "Козлодуй"
-
Как Германия събори един от основните стълбове на климатичната политика на ЕС
-
Великобритания предава парите от продажбата на "Челси" на Украйна
-
Биткойнът се готви да посрещне четвъртото в историята си годишно поевтиняване
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
България е получила близо 70 млрд. лв. безвъзмездно финансиране за 35 години
-
Няма светлина в тунела: Спадът на цените на жилищата в Китай продължава и през ноември
-
Празни танкери идват на помощ в битката с корабната криза в петролния сектор
-
Масирана атака с дронове в Русия, BlackRock ще участва във възстановяването на Украйна
-
ЕС обмисля да отложи с пет години забраната за двигатели с вътрешно горене при новите коли
-
Гърция изплаща предсрочно близо 5,3 млрд. евро от спасителните заеми
-
Германия вече не иска партньорство, а защита от по-евтините и все по-добри китайски конкуренти
-
САЩ и Европа ще защитят Украйна, СБУ подгони Черноморския флот и в новото му убежище
-
КФН е наредила на "ДаллБогг Живот и здраве" да вдигне цените на "Гражданска отговорност"
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
България е получила близо 70 млрд. лв. безвъзмездно финансиране за 35 години
-
Няма светлина в тунела: Спадът на цените на жилищата в Китай продължава и през ноември
-
Празни танкери идват на помощ в битката с корабната криза в петролния сектор
-
Масирана атака с дронове в Русия, BlackRock ще участва във възстановяването на Украйна
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Цв. Цачев: Еврото не е панацея, а възможност
1 -
S&P 500 отчете четвърти пореден спад, Nasdaq се срина с 1,8%
-
ФНИБ е погасило предсрочно 8,5 млн. лева от главницата по заем от Пощенска банка
-
Биткойнът се готви да посрещне четвъртото в историята си годишно поевтиняване
1 -
Уолър от Фед иска по-ниски лихви, но без да се бърза
-
Охлаждането на британската инфлация тласна индекса FTSE 100 нагоре


18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Навършват се 181 от рождението на капитан Петко войвода
Честваме паметта на свети мъченик Севастиан и св. Модест
ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Чехия отхвърля пакта на ЕС за миграцията и подготвя свой
Българка развя трибагреника на Южния полюс
САЩ ликвидираха четирима души при нов удар по лодка на наркотрафиканти
Заради агресията на САЩ: Венецуела поиска извънредно заседание на Съвета за сигурност на ООН
преди 11 години Тънката разлика при електромобилите е, че енргията, която използват, може да да се произведе от различни източници. И ако се произведе от АЕЦ, въглеродните емисии са 0 ! Като АЕЦ работи 24 часа в денонощието, а не 6-8 лато ФЕЦ. 20% дял във въглеродните замърсявания хич не е за пренебрегване... отговор Сигнализирай за неуместен коментар