Когато през септември идва времето Светлана Фрийдман да смени своя Ford Explorer, тя има едно условие: край с базовото радио. Тя иска автомобил, който може да бъде свързан със смартфона ѝ, с iPad-а ѝ и с дигиталния ѝ живот, пише Bloomberg.
"Може да е черен, бял или червен - какъвто и цвят да е, стига само да има всички тези екстри," казва 33-годишната Фрийдман. "Не исках да се връщам към базовият модел, в който можех просто да говоря по телефона си и да слушам музика," допълва тя по време на активирано с глас обаждане от черния си 2014 Explorer. "Така определено животът е по-лесен".
Забравете за конските сили. Свързаните автомобили се превръщат в най-търсения модел в автокъщите. Технологиите са най-привлекателната опция за 39% от купувачите на коли в наши дни - над два пъти повече в сравнение с 14-те %, които казват, че първото нещо, което вземат предвид, са традиционните показатели за продставянето като мощност и скорост, показва изследване на консултантската компания Accenture. Ето защо автомобилите, които могат да говорят, да навигират шофьорите и да ги предпазват, ще бъдат в центъра на вниманието на предстоящото автомобилно изложение в Детройт.
"Потребителите все по-масово търсят решения, които им позволяват да останат свързани с дигиталния си живот, независимо къде се намират", коментира Тило Козловски от Gartner Inc. "Това всъщност ще превърне колите в най-готините мобилни устройства на пазара", добавя той.
На фона на стопяващата се разлика между най-добрите и най-слабите по качество автомобили, свързаните коли се превръщат в следващото нещо, което би могло да накара производителите да изпъкнат.
На Северноамериканското международно изложение в Детройт General Motors Co. ще представи своите 4G LTE-свързани Chevy, а Ford ще покаже повече приложения, работещи с гласово активираната система Sync, включително такива, които позволяват на шофьора да активира домашната си система за сигурност от автомобила.
Доставчиците и производителите ще покажат модели, които могат да разчитат жестове за контрол на системите за развлечение и да сканират движението на очите, за да променят позицията, на която се появяват данните за автомобила.
Броят на колите, свързани с интернет по целия свят, ще се увеличи над шест пъти до 152 млн. през 2020 г. спрямо 23 млн. в момента, прогнозират от HIS Automotive. GM, Audi и Tesla миналата седмица обявиха плановете си де предлагат уеб връзка в автомобилите, които произвеждат, включително Wi-Fi за таблети и лаптопи.