През миналага година регистрациите на нови коли в Германия са намалели с 4,2% до 2,95 млн. автомобила, сочи проучване на германската Федерална служба по моторен транспорт (KBA), цитирана от Reuters. Спадът през 2012 г. е бил 2,9% спрямо предишната 2011 г.
Още по-добри са новините от централата на Land Rover, които през миналата година лансираха много нови модели. В Германия компанията отчита скок от 11,8%, докато братската марка Jaguar напредва с цели 30,1%.
Масовите Opel и Volkswagen губят почва под краката си, сочи проучването на KBA. Компанията от Рюселсхайм се е разделила с 2,9% пазарен дял през миналата година, а продажбите на Volkswagen са намалели с 4,6%.
Компактните автомобили бележат 25,3% скок в регистрациите, което помогна на Volkswagen да си върне короната и да седне отново на трона като най-успешната автомобилна марка в Германия. Понастоящем компанията от Волфсбург държи 21,8% от пазара на нови коли в страната.
Вносните марки автомобили се представят по-зле от тези, които са родно производство. Продажбите на Citroen например, са се сринали с 20,6%, при Chevrolet спадът е със 17,7%, а Peugeot регистрира намаление от 23,4% в реализациите си.
Печеливши са корейските Hyundai и Kia с ръстове съответно от 0,7 и 1,6%.
Въпреки това, най-големият печеливш от “чужденците” е Mazda, която отбелязва увеличение от 10,5 на сто в продажбите си през 2013 г. Seat и Skoda също растат добре – с 22,4 и 8,7%, но те са собственост на германската Volkswagen.
Анализатори съобщават, че слабите продажби през миналата година са били леко неутрализирани от моментния ръст в търсенето през декември (+5,4%) спрямо същия месец на 2012 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.