Съществуването на ретро джипа DKW Munga вероятно нямаше да има никакво значение, ако той не беше прадядото на легендарното Audi Quattro от несъществуващата вече състезателна Група Б. Историята му е тривиална, но впечатляваща, защото в момента никой не помни компанията DKW, а думата quattro продължава да е символ за изключително добро 4х4 задвижване. Абревиатурата DKW означава “Das Kleine Wunder”, или “Малкото Чудо”. Името идва от първите двутактови мотоциклети, които компанията произвежда малко след Първата световна война, които се доказват като изключително успешни. Компанията се превръща в един от най-големите производители на мотоциклети в света. Успехът вдъхновил ръководството, което решило да пусне на пазара достъпни масови автомобили. Това се случва още през 20-те години, преди Хитлер да обяви нещо, което се казва “Volks Wagen”. През 30-те DKW става първата компания, която произвежда сериен автомобил с предно предаване. По това време тя става и част от новосформирания германски автомобилен концерн Auto Union. Неговото семейство нараства до четири марки – DKW, Horch, Wanderer и Audi – откъдето идват и четирите ринга на емблемата на Audi в наши дни. Две десетилетия по-късно властите в Западна Германия започнали да обмислят производството на военен джип, вдъхновени от успеха на американския Jeep през Втората световна война. Проектът бил поверен на Auto Union, като в резултат се появил DKW Munga. И това име има своето значение - MehrzweckUNiversal Geländewagen mit Allradantriebor, което означава “многофункционален универсален автомобил за всякакви терени, който има двойно задвижване.” Auto Union произвежда Munga от 1956 до 1968 г, като дори я продава в САЩ под името DKW Bronco. Тук нещата стават объркани, защото отвъд Океана моделът е продаван чрез дилърската мрежа на Mercedes, които са били собственици на Auto Union през 50- и 60-те. Около десетилетие, след като Munga е свален от производство, Volkswagen купува Auto Union от Mercedes и променя платформата, създавайки по-съвременния военен джип VW Iltis. През 1980 г. - две години след началото на производството на Iltis – Фердинанд Пиех решава да хвърли машината в Рали Париж-Дакар, където джипът побеждава. Пиех в момента е председател на Управителния съвет на Volkswagen Group. През 1977 г., когато Iltis още се разработва, един от инженерите на Audi установил колко по-способен е немощният Iltis от всеки мощен автомобил с предно предаване – поне в снега. Той убедил Пиех, че системата трябва да премине и в леките коли. Първата опитна мишка се казвала Audi 80. Проектът получил недостатъчно финансиране, което го направило свръх ефективен. Първите прототипи на Audi Quattro се появили през 1978 и 1979 г. Пиех показал ранните версии на Управителния съвет на Volkswagen, демонстрирайки възможностите им на високопланинска отсечка в Австрия през зимата. Освен че се изкачил до върха, Audi Quattro го сторил с лекота, и то с летни гуми. При последвалите тестове станало ясно, че колата може да преодолее до 28-градусови заснежени наклони. Ръководството на Volkswagen нямало друг избор, освен да одобри системата за масово производство. Audi качила Quattro на конвейера през 1980 г., а от следващата година колата била хвърлена и в рали спорта. До този момент автомобили с 4х4 задвижване били забранени от спортния правилник. Audi всъщност държали на промяна в правилата по тази точка още през 1978 г. Организаторите премислили решението си и забелязали, че концернът Volkswagen няма друг модел с двойно задвижване освен безобидния на пръв поглед Volkswagen Iltis. Те счели, че автомобилът не представлява никаква заплаха за шампионата и го позволили. През 1981 и 1984 г. Audi печели Световния рали шампионат, като финалната версия на Quattro е скъсена и олекотена машина, разполагаща с не по-малко от 600 к.с. И за всичко това е виновен неугледният DKW Munga.