fallback

За няколко автомобила повече

До края на октомври автомобилният пазар в България е запазил миналогодишните си нива

14:39 | 22.12.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

2013 година скоро ще бъде история. Вижте какво се случи през последните 12 месеца в специалната селекция на Investor.bg Бизнесът 2013. Предлагаме Ви поглед върху най-значимите събития и тенденции от политическия и икономически живот на България и света.

Минимален ръст от 0.7% е отбелязал пазарът на леки и лекотоварни автомобили у нас за първите десет месеца на годината, сочат миналогодишните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА), съотнесени към неофициална информация за същия период на тази година. Припомняме, че Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) престана да публикува статистика за състоянието на пазара у нас още преди няколко години. Кой продава най-много? Volkswagen е най-успешната марка за периода със записани 1944 продажби. Като най-търсени у нас отново се доказват масовите модели Polo, Golf и Passat, всеки от които регистрира около 300 бройки. Интересни обаче са резултатите в лекотоварния сегмент, където е концентрирано и търсенето от корпоративни клиенти. Около 600 са били продадените екземпляри от модела Caddy, голяма част от които забелязваме по улиците в жълта униформа под формата на таксита. Валентин Бендурски, бранд мениджър Volkswagen леки автомобили в Порше България, оценява годината като успешна. За Investor.bg той коментира, че продажбите към частни лица и фирми са сравнително балансирани помежду си. От изказването му става ясно още, че в България Volkswagen е подчертано дизелова марка. „Дизеловите двигатели са определено предпочитани у нас. Усещаме и нова тенденция – нарастващо търсене на модели с фабрични настройки за работа на природен газ. През 2014 семейството на моделите ни, използващи такова гориво, се увеличава, в България ще дебютира и новият Golf със задвижване на природен газ. Volkswagen е глобално на прага на разгръщане и на цялостна платформа за предлагане на plug-in-хибриди на доста от моделите си, месеци ни делят от стартирането на продажбите и на електрически автомобили от марката дори в България,“ допълва Бендурски. Плътно зад Volkswagen в класацията се нарежда Toyota с 1858 продадени автомобила. За разлика от представителството на герамнската компания обаче, това на японците отчита по-големи разлики между отделните модели. Твърдо на първо място е Auris, който се предлага и в хибридна версия. Интересното при Toyota е успехът на миниатюрното Aygo, което от години е на пазара, но въпреки това е "виновно" за реализирането на 167 продажби. С подобни нива в този клас могат да се похвалят само от Skoda с тяхното Citigo, което за десет месеца е реализирало 153 продажби. Цената явно е изиграла огромно значение за клиентите при техния избор, тъй като аналогичният Volkswagen Up! е много назад с 86 продажби. От неофициалната статистика става ясно още, че българските представителства на Toyota са продали 103 единици от пикапа Hilux, което е особено учудващо, имайки предвид цената от 40 000 лева и мултифункционалните качества на модела.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:36 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още