Другият френски представител Peugeot записа традиционно добри резултати. Продажбите на българското представителство на марката достигнаха 1492 бройки, сред които се отличава гамата на 308 и Bipper/Partner, които имат солидна репутация сред корпоративните клиенти.
В Kia пък са категорични, че успехите им през тази година (корейската марка е пласирала 1250 автомобила у нас за първите десет месеца) се дължат на Sportage, Cee'd и Rio. Според Хабрин Иванчев, изпълнителен директор на Kia Motors България, най-важна за клиентите на марката е не толкова цената, колкото седемгодишната гаранция, която компанията предлага. „Новият дизайнерски език на Kia промени в положителен аспект отношението на българския клиент към марката, но безспорно най-голямо значение за развитието на имиджа на марката има въвеждането в ескплоатация на новия ни сервизно-продажбен комплекс в София,” допълва Иванчев.
При луксозните марки BMW убедително води пред Audi със 705 срещу 456 продажби. Разпределението в сегментите на двете марки е особено интересно, тъй като баварската компания е продала солидно количество от Серия 5, докато аналогичният по отношение на сегмента модел – Audi A6, е далеч назад с 63 продадени бройки. За сметка на това Audi води в компактния клас, където от A3 са били продадени 91 бройки, а Серия 1 на BMW е виновна за едва 38 продажби. В неофициалната информация липсват данни за продажбите на Mercedes-Benz. Налични обаче, са данни за продажбите на Lexus, според които компанията е пласирала едва 68 автомобила.
Общото между всички компании в горната част на класацията е, че въпреки минималния ръст спрямо 2012 г. те оценяват 2013-а като успешна. Очакванията за следващата пък остават оптимистични, макар и умерено. Компаниите, които очакват ръст, изрично подчертават, че дори да го има, той ще бъде пренебрежимо малък, а останалите се надяват да не регистрират спад в продажбите.
Кои са разочарованията на 2013 г.?
Изключително слабо представяне записва Fiat. Въпреки масовия си характер италианската марка е успяла да продаде само 206 коли за първите десет месеца на годината, а дъщерната ѝ Alfa Romeo – едва 6. Подобна е ситуацията и с Mitsubishi (180) и Suzuki (77), а друга японска марка – Subaru, е успяла да пласира само 5 коли.
Каква беше 2013 година според Вас – кои са ключовите събития и какви са очакванията Ви за следващата година? Какво ще движи пазарите? Ще влезе ли биткойна в живота на масовия потребител? Ще има ли корекция на фондовите борси и ще изтеглят ли САЩ монетарните стимули?
Пишете ни на info@investor.bg и може да спечелите книга –един от най-добрите подаръци на всички времена. Очакваме ви!