IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

За няколко автомобила повече

До края на октомври автомобилният пазар в България е запазил миналогодишните си нива

14:39 | 22.12.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: <em>Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Като представителства Volkswagen и Skoda нямат нищо общо, но в международен план чешката компания е част от концерна VW Group. Volkswagen всъщност е една от малкото компании, които успешно успяват да управляват голямо портфолио от автомобилни марки в припокриващи се сегменти. В България Skoda е реализирала солидни продажби (1335), благодарение най-вече на Octavia. В началото на декември моделът дори бе отличен от Прес-авто клуб България с престижното звание „Кола на годината“.

Ето как представител на Skoda коментира лансирането на двата чисто нови модела Rapid и Rapid Spaceback в последните години: „Моделът Skoda Rapid имаше труден старт, защото при представянето му предлагахме предишния модел Octavia с невероятни отстъпки и клиентите го предпочитаха. От началото на април обаче продажбите на Rapid се раздвижиха, а след представянето и на Rapid Spaceback през есента очакваме да продадем около 200 автомобила, което е около 12%-ен дял от общите ни продажби. Това показа, че Skoda много подходящо позиционира Rapid между Fabia и Octavia, където имаше празна ниша.“

Третата марка с 10% дял на българския пазар е Dacia. Модели на бюджетната румънска компания са успели да провокират сключването на 1823 сделки от януари до октомври. Генералният директор на Renault-Nissan България Рафал Валентинович определя изминалата година като отлична и най-добрата за компанията от 2008 г. насам. Според него модернизирането на гамата на Dacia няма да попречи на продажбите на сходни модели от гамата на Renault, тъй като двете марки се борят в различни класове. „Единственият сегмент, в който моделите ни се застъпват, е този на малките градски автомобили, където както Sandero, така и Clio, увеличават продажбите си през последната година. Резултатите показват, че двете марки по-скоро се допълват,“ категоричен е Валентинович.

Колкото до Renault, марката държи малко под 7% пазарен дял, като за десет месеца е успяла да пласира 1261 автомобила. От тях най-много са продадените екземпляри от модела Clio, който се сдоби с ново поколение в края на 2012 г. Осъвремененият дизайн, чудесното пътно поведение и интересните нововъведения са впечатлили 579 клиенти. Малко разочароващо се представя Twingo, от което са били продадени само 11 бройки, но неговият неуспех се неутрализира от Megane (266) и фирмените Master и Trafic (226). Ръководството на компанията забелязва и промяна в клиентските нагласи. „Корпоративните клиенти съставляват голяма част от нашите продажби, но след лансирането на Clio и Captur, както и на новата гама на Dacia, делът на индивидуалните клиенти се увеличава значително,“ заявява Валентинович.

Последна актуализация: 09:36 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още