След още 100-ина километра идва ред да изпробваме и оф-роуд качествата на автомобила. При новото поколение клирънсът на всъдехода е увеличен с 58 мм. Това дава възможност на машината да преодолява водни препятствия с дълбочина 85 см (досега този резултат бе 70 см). С максималния си клирънс Range Rover Sport може да развие до 80 км/ч.
Въздушното окачване, пето поколение, осигурява до 115 мм регулярно движение - от най-ниската настройка (сега с 10 мм по-ниска, или 50 мм, за по-лесно влизане и излизане) до стандартната височина за оф-роуд пътища. Автоматичното удължаване, активирано от сензори или ръчно, предоставя клирънс от 285 мм.
Друга особеност на модела е, че при поръчка на автомобила клиентът може да избира между две системи 4WD. Едната предлага раздатъчна кутия с две скорости с опция за ниските обороти, предназначена за най-трудните терени, с разпределение на въртящия момент 50/50 между предните и задните колела и възможност за 100% заключване.
Алтернативната система е с 18 кг по-лека и разполага с раздатъчна кутия с една скорост. Тя е диференциал Torsen, който автоматично разпределя въртящия момент към вала с най-голямо сцепление. Зададеното по подразбиране разпределение на въртящия момент 42/58 има за цел да даде предимство на задното задвижване за оптимална динамика на шофирането.
А че всичко това помага се убеждаваме съвсем скоро. Автомобилът без проблеми се провира по тесни горски пътища, както и по открити и стръмни баири. Няма как да се мине без одрасквания и ожулвания, но Range Rover Sport бързо забравя аристократичните си обноски и се хвърля в калта. Копае, рие и се цапа, но нито за миг не посрамва историята на марката, която е утвърдила тези машини като №1 за движение по трудни терени.
Какво още можем да добавим? Новият модел е снабден с абсолютно всички системи за сигурност. Машината "разпознава" пътните знаци и маркировката, сканира "мъртвите" зони и предупреждава водача за автомобил в тях. Версията Sport паркира сама, а при движение в задръствания круз-контролът може сам да спре машината до покой и след това да ускори до зададената му скорост.
В интериора трябва да се отбележи третия ред седалки, предвиден за някои пазари. Той не влиза в стандартното оборудване на машината и може да се постави срещу допълнително заплащане. Седалките се управляват по електронен път - само с едно натискане на бутон на таблото те се изваждат или прибират. Тяхната поява обаче по никакъв начин не оказва негативно въздействие върху простора в кабината, даже напротив - в Land Rover твърдят, че пътниците вече разполагат с 24 мм повече разстояние за коленете. А това е постигнато чрез увеличаване на общата дължина с 62 мм и на междуосието - със 78 мм.
Общо взето всичко в този автомобил казва само едно: "Вземи ме и ме карай". Изглежда напълно разумно, ако пропуснем цените. Те стартират от 126 000 лв. и завършват 2 пъти по-скъпо, което е по възможностите на малцина. Ей, добре им е на звездите във Висшата лига на Англия с техните заплати...
Още снимки вижте в Automedia.bg
Range Rover Sport - аристократ, който обича калта
Тествахме новото поколение на легендарния британски модел
14:55 | 25.12.13 г.Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Кадър на деня за 22 ноември
-
Dow се покачи с над 400 пункта и затвори с рекорд
-
Amazon ще инвестира още 4 млрд. долара в Anthropic, най-големия съперник на OpenAI
-
Успя ли Бразилия да зададе дневния ред на срещата на Г-20?
-
Над 411 млн. лева взеха фирмите с проекти за иновации
-
Биткойнът кръжи в подножието на 100 хил. долара, но има предупреждения за корекции
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
В плановете на Русия няма вариант за независима държава Украйна
-
Еврото се срина до двегодишно дъно след разочароващи икономически данни от региона
-
България и Румъния се доближават до пълноправно членство в Шенген още от януари
-
Българите ще могат да пътуват без виза до Китай от края на ноември
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow се покачи с над 400 пункта и затвори с рекорд
-
Биткойнът кръжи в подножието на 100 хил. долара, но има предупреждения за корекции
-
Черна гора се присъедини към Единната зона за плащания в евро
-
Британският индекс FTSE 100 записа най-силната си сесия от три месеца
-
SOFIX се понижи с 0,8% за седмицата
-
Спадът на продажбите на „Стара планина холд“ се задържа над 30% и към края на октомври