Човечеството винаги е обичало предизвикателствата. А да се движиш безпроблемно върху сняг и лед с моторизиран транспорт, несъмнено е едно от тях. Точно това желание през годините вдъхновява много компании, които създават снегомобили – някои, от които изглеждат напълно безумно.
Предназначението им варира от начин за стилно придвижване до най-близката ски писта, до метод за покоряване на някой от полюсите. Представяме ви седем такива машини.
1939 Antarctic Snow Cruiser
Това чудо е едно от доказателствата, че големият размер не винаги е от полза. Чудовището е дълго 15 метра и е високо близо 4 метра и половина. Въпреки това, проходимостта му така и не оправдава внушителния външен вид.
Antarctic Snow Cruiser често страдал от технически проблеми дори в първото си пътуване от Чикаго до Бостън през 1940 г. Нещата обаче наистина се объркали, когато машината пристигнала в Антарктика. Скандалното тегло от 37 тона буквално погребала машината в снега и тя била изоставена от екипажа си.
1937 Bombardier B7, B12 и C18 Snowmobiles
Изобретателят и дизайнер Жозеф-Арман Бомбардие, основател на канадската самолетостроителна компания Bombardier, произвежда първият си снегомобил през 1937 г. Той се казва B7, като името подсказва колко пътници може да побере. Впоследствие излизат версиите B12 и C18, които допринасят за финансовия успех на компанията по това време.
Sno Coupe (1970 – 1973 г.)
В началото на 70-те, американската компания Innovar Corporation съзира потенциала на нова ниша. Става въпрос за елегантен, джентълменски снегомобил, разполагащ с две места, сигурно купе и предостатъчно място за багаж. Страхотната идея довела до производството на 200 такива машинки, които били като моден аксесоар.
1955 Tucker Sno-Cat Type 743 Double Drive
Въпреки че тази страховита машина в крайна сметка е успяла да мине през пролома от снимката, участниците в експедицията CTAE – Commonwealth Trans-Antarctic Expedition, не останали доволни от представянето й. Според информацията двигателят на Sno-Cat така и не проработил както трябва, защото се оказало, че някой е забравил една гайка в него, докато го е сглобявал.
1970 Rupp Super Sno-Sport
Знаехте ли, че в края на 60-те драг състезанията върху замръзнали езера били особено популярни? Правила почти нямало, което подтикнало Майки Руп, основател на Rupp Manufacturing, да конструира този драгстер с верига и две ски, служещи за управление. Задвижването се осигурявало от V8 двигател на Ford, разполагащ с 500 к.с. През 1970 г. Машината успяла да развие 241 км/ч на сняг и лед.
1958 Cuthbertson Land Rover
През 1958 г. Шотландец на име Джеймс Кътбърсън представил този верижен Land Rover. Нестандартният джип бил особено подходящ за преодоляване на блатисти местности, но основният му недостатък бил изключетлно големият клиренс, който влошавал стабилността. Само 15 бройки били произведени.
1966 Volkswagen T1 Snowmachine
Уникален екземпляр на хипарския бус, който печели огромна слава за Volkswagen. Версията е създадена от собственика на машината, който монтирал две верижни ленти и 1600-ватова аудио система. Трудно можем да си представим нещо по-симпатично, движещо се по неотъпкан сняг.
Tundra Buggy
Канадски проект, който се произвежда и в момента някъде в Канада. Може да побере цял училищен клас, да го разходи из непристъпния хабитат на белите мечки, след което да го прибере обратно на топло и сигурно място.
Всички снимки на най-интересните снегомобили можете да разгледате в Automedia.bg