"Всеки, който посети Сеул след няколкогодишно отсъствие, ще изпадне в лек шок. До неотдавна този град се броеше за третия свят, но сега е един процъфтяваш мегаполис, който по нищо не отстъпва на най-модерните столици по света", така започва анализ на изданието Autoblog, посветен на възхода на двата най-големи автомобилни производителя в Южна Корея. Публикуваме го с минимални съкращения. Затова не бива да се учудвате, че двата най-големи южнокорейски автомобилни бранда вече не са тези компании, които бяха преди 20 години. Те изхвърлиха евтините и весели продукти като Hyundai Excel или Kia Aspire, които предизвикваха смях и критики. И вече поемат в различна посока. По-младата от двете марки - Kia, вече показа своя първи луксозен седан. При това амбициите на компанията не са никак скромни - техният K900 се е прицелил директно в грандовете в сегмента - Mercedes S-Class и BMW 7-Series. Другата компания - Hyundai, също има представител в този клас. Това е пълноразмерният Equus, но главната новина през 2014 г. за марката ще бъде дебютът на напълно новата версия на модела със задно предаване Genesis. Можете да бъдете сигурни - този автомобил няма да остави хората равнодушни. Все пак оригиналният седан, макар и неочаквано, стана "Автомобил на годината в САЩ" за 2009 година. Както се вижда от снимките, Hyundai вече не го устройва стила, налаган от другите модели. "Неуникалната", както бе наречена, външност на миналия Genesis отстъпи място на автомобил със самобитни купеобразни форми и редица интригуващи технологии. С това корейците искат да кажат на света, че тяхната автомобилна промишленост вече не иска да седи на задната седалка. Всъщност това отдавна е факт. Мина времето, в което колите на Hyundai и Kia бяха поставяни малко над Yugo и Trabant. Сега ръководството на корейците успя да преобърне наопаки двете компании и да ги превърне в огромен конгломерат, чиято дейност успешно управлява. Гледането към високия клас съвсем не означава, че двете марки са се отказали от традиционната си аудитория. В момента дори базовите модели на Accent и Rio предлагат ниво на производство, което няма как да се сравни с някогашните малолитражки. И тук изниква въпросът - "Ще се запазят ли тези два модела?", който тепърва ще се дискутира. Очевидно корейците осъзнават, че китайците им дишат в гърба и затова няма да е изненада, ако тези модели бъдат спрени. Или по-вероятно - отидат на едно пи-високо ниво. Засега нито от Kia, нито от Hyundai потвърждават новата стратегия, но пък не крият, че смятат да увеличат броя на предложенията си в премиалните класове. Корейците обаче не бързат, като планират това да стане към края на второто десетилетие. Според техните маркетолози тогава ще може да се оцени напълно целия поток от високотехнологични продукти, които предлагат. И да докажат, че успехът на първото поколение на Genesis не е било случайно. Що се касае до Kia, тази компания поема нов опит за изкачване на върха. K900 показва точно каква тактика е избрана - получавате автомобил на цената на BMW 5-Series, но с параметрите на 7-Series. Нещо подобно изпробва Cadillac, но се провали. Затова и корейците спешно се нуждаят от бърз и категоричен успех. Всъщност амбициите на Kia най-лесно могат да се онагледят с назначаването на Петер Шрайер, който правеше дизайна на Audi. Германецът вече заема ключови позиции - главен дизайнер и вицепрезидент, и сега търси начин да си "върне" на бившите му работодатели. Затова не се учудвайте от смелите планове на Kia, които предвиждат реализирането на 5000 бройки годишно от К900. Факт е, че репутацията на Hyundai и Kia все още е под въпрос, но те съществено подобриха колективния си имидж и привличат все повече богати клиенти. В глобален план продажбите на корейските марки при луксозните машини все още са много далеч от тези на европейските, американските и японските компании. Но конкурентите вече са наясно, че не бива да изхвърлят Hyundai и Kia от сметките. Защото това ще бъде доста опасно, завършва анализът. Още любопитни статии с автомобилна тематика - вижте в Automedia.bg
fallback
Корейците щурмуват премиум-сегмента
Kia и Hyundai обещават да създадат неприятности на конкурентите си
19:25 | 25.12.13 г.напиши коментар
fallback
Още от Анализи виж още