fallback

Новите автомобилни двигатели - по-вредни от старите?

Въпреки намаляването на вредните емисии СО2 и повишената ефективност при използване на горивото, новите технологии отделят хиляди пъти повече частици сажди

10:49 | 26.12.13 г. 1
Автор - снимка
Автор
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Съвременните двигатели с директно впръскване на горивото са много по-вредни за екологията от по-старите мотори. Това твърди в свое изследване организацията TUV Nord. "Въпреки намаляването на вредните емисии СО2 и повишената ефективност при използване на горивото, тези двигатели произвеждат в хиляди пъти повече частици сажди, които влияят много по-лошо на екологията и на здравето на хората, отколкото въглеродния двуокис", се казва в изследването, публикувано в ноемврийския доклад на брюкселския екологичен център Transport & Environment (T&E). Резултатите са получени след изследване на 3 автомобила - Ford Focus с 1,0-литров мотор EcoBoost, Renault Megane с 1,2-литров Energy TCe и Hyundai i40 с 1,6-литров  GDI. Учените са достигнали до извода, че повишеното съдържание на твърди частици в отработените газове на моторите с директно впръскване на горивото се дължи на много по-високото налягане в цилиндрите в сравнение с традиционните бензинови двигатели от по-старо поколение. От T&E са пресметнали, че всяка година от замърсяване на въздуха в ЕС умират около 455 000 души. Проблемът с изхвърлянето на твърди части от двигателите може да се разреши с поставяне на специален филтър, който струва около 50 евро и не влияе на разхода на гориво. Производителите на автомобили обаче отказват да приемат тази мярка. Още любопитни статии с автомобилна тематика - вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:41 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още