IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как се стигна до възраждането на Gеneral Motors

Задкулисната история на Дан Акерсън и кариерният възход на Мери Бара – първата жена начело на автомобилен гигант

20:30 | 26.12.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Дан Акерсън говори пред акционери, заедно с Мери Бара (най-вляво) и Стив Гърски (в средата). <em>Снимка:</em> <em>Ройтерс</em></p>

Дан Акерсън говори пред акционери, заедно с Мери Бара (най-вляво) и Стив Гърски (в средата). Снимка: Ройтерс

Наскоро Акерсън потвърди слуховете, че компанията работи по електромобил от ново поколение, който ще може да измине 320 километра с едно зареждане и ще бъде оборудван с генератор. Концепцията ще бъде подобна на тази във Volt, но инженерите на американския концерн ще се опитат да я оптимизират, разработвайки генератори, които могат да работят на пропан-бутан, дизел или метан.

От компанията се надяват да успеят да увеличат и максималния пробег, като това ще бъде възможно с разработването на нов тип батерии. Новият модел ще бъде пуснат през 2016 г. и ще струва около 30 000 долара, споделя за Bloomberg Businessweek вътрешен на компанията източник, пожелал анонимност.

Това е изключително важен проект за компанията, която всячески се опитва да привлече внимание с изобретяването на нови технологии. “Искаме да бъде нещо наистина впечатляващо, за да изненадаме конкуренцията,” коментира Акерсън.

В края на 70-минутното си изявление в Технологичния център в Мичиган, Акерсън се разделя с колегите си с думите: “Опитах се да дам всичко от себе си, за да променя нещата. Но вече съм на 65 години. За тези от вас, които са на 35, 45, 55 – все още има много път напред. Аз дори не мога да си спомня кога бях на 25. Вие сте наследниците на възраждащия се, трансформиран GM. Това е изключително ценно, но промяната трябва да продължи. От вас зависи.”

Мери Бара е новото лице на GM. Тя е осъдена на досадни въпроси, свързани с ролята на жените в корпоративния живот, а междувременно трябва да се грижи за операциите на един от най-големите автомобилни концерни в света. Тя трябва да мисли и за конкуренцията на Toyota, за възхода на нови играчи като Tesla, както и за управлението на компания в един банкрутирал град с намаляващо население, в който трябва да издирва талантливи служители.

Бара е научила, че ще стане изпълнителен директор няколко дена преди това да се превърне в публичен факт. Пред журналисти тя отказва да коментира какво точно са си казали с Акерсън. “Очевидно бях много развълнувана. Дори не съм си мечтала, че това може да се случи. Индустрията винаги е била в кръвта ми, но дори като дете, никога не съм си представяла, че ще стигна до тук. Знаех, че искам да стана инженер, а ето, че 30 години по-късно, вече съм изпълнителен директор,” коментира Бара.

“Мери не се страхува от промяната и Бордът на директорите е наясно с това. Нейното поколение от лидери в GM трябваше да се учи от допуснатите през годините грешки. Мери беше един изключително проницателен ученик,” допълва Акерсън.
 

Каква беше 2013 година според Вас – кои са ключовите събития и какви са очакванията Ви за следващата година? Какво ще движи пазарите? Ще влезе ли биткойна в живота на масовия потребител? Ще има ли корекция на фондовите борси и ще изтеглят ли САЩ монетарните стимули?

Пишете ни на info@investor.bg и може да спечелите книга –един от най-добрите подаръци на всички времена. Очакваме ви!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:28 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още