IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Audi губи позиции заради изтичането на мозъци

Липсата на иновативен автомобил е сред проблемите на компанията, пише Reuters

14:42 | 28.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Audi</p>

Снимка: Audi

Компанията Audi лека-полека губи позиции в надпреварата между трите германски премиум марки. Това посочва в свой анализ агенция Reuters, според която големият проблем на производителя е именно „изтичането на мозъци”.

От компанията непрекъснато си тръгват хора, заемащи високи постове в отделите за разработка и нови технологии. По-голямата част от тях отиват в концерна-майка – Volkswagen. Пример за това е фактът, че отделът за изследвания и разработки на Audi има трети нов директор само за последните 16 месеца.

В анализа се посочва, че Audi е отговорна за 40% от печалбата на Volkswagen за първите 9 месеца от тази година. От януари до септември компанията е продала 1,31 млн. автомобила по цял свят, което e минимално отстъпление от лидера BMW – 1,35 млн.

Като причини за изоставането на компанията Reuters посочва още отсъствието на иновативен автомобил, който да се рекламира във всички автосалони на марката. За сравнение BMW „разхожда” по цял свят своите електромобили i3 и i8, а Mercedes-Benz не спира да се хвали с новата S-Class.

„Проблемът е това, че докато конкурентите всячески рекламират своите нови модели, Audi не предлага нищо на пазара – се казва още в анализа. – Една след друга се появяват „напомпани” версии на познатите седани, в които обаче няма грам иновация. В същото време BMW изкарва на пазарите технологии, които другите производители нямат. И тези новости се рекламират в цял свят. A Audi показа седана A3, който не предизвика интерес дори сред журналистите. И защо да го прави – заради новия багажник или мястото за пътниците отзад?”

Агенцията допълва, че пазарите непрекъснато се обновяват, но Audi изостава от тази тенденция. Причината е ясна – компанията не хаби усилия за създаване на принципно нови автомобили, а се опитва да продава своите премиум седани. А това, според Reuters, е много тъжно.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:51 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още