След като просъществува 85 години, марката Pontiac бе закрита през 2010 г. Тогава от General Motors обявиха, че причината е слабото търсене на нейни модели, както и липсата на собствено лице на бранда. Сега обаче бившият вицепрезидент на концерна Боб Луц разкри интересни подробности за случилото се преди 3 години.
Пред изданието Autoweek Луц твърди, че главната вина за закриването на Pontiac е на властите в САЩ. Техните представители са се срещнали с ръководството на GM и директно са заявили, че концернът трябва да остане само с две марки - Cadillac и Chevrolet.
„Федералните бяха категорични – трябва ви един премиум бранд – Cadillac, и един масов – Chevrolet – обяснява Луц. – По това време концернът вече се бе отървал от губещите марки Hummer и Saab. Бе решено марката Buick да се запази заради популярността й в Китай, а GMC да остане за тези, които не харесват моделната гама на GM. Така в крайна сметка Pontiac се оказа излишен.”
По думите на Луц решението за закриване на марката е било една от най-големите обиди, които концернът GM е получавал в своята история. Самият той е имал големи планове за възраждането на марката, като компанията е разработвала нова платформа със задно предаване. На нея е трябвало да бъдат построени нови модели, които да се превърнат в приемници на легендарните G8 и Solstice. Освен това се е работило и върху нов седан със задно предаване, който да бъде на достъпна цена.
В интерес на истината, именно властите на САЩ са изиграли основна роля за спасяване на концерна в този период. Според различни данни, трите най-големи автомобилни производителя в страната – GM, Chrysler и Ford, са получили между 53 и 62 млрд. долара, за да успеят да се справят с финансовата криза.
Оше автомобилни новини четете в Automedia.bg