Любопитно ли ви е как е изглеждал автосалонът във Франкфурт през 1983 година? Вероятно, тъй като това е култова година за автомобилната индустрия. Тогава са представени легенди като VW Golf Mk2, Mercedes 190 и BMW 524td, чиито наследници могат да бъдат видени на настоящото изложение в Германия.
Именно организаторите на протичащия в момента салон във Франкфурт са подготвили интересна изненада за посетителите - специално място, където представят най-важните премиери от 1983 година.
Изложбата се нарича "Звездите на 1983 г. - къде са те сега?" и включва уникални експонати като гореспоменатите VW Golf Mk2, Mercedes 190 и BMW 524td, спортни автомобили като BMW M635 CSi, Audi Sport Quattro и Ford Sierra XR4i, както и концепции като Porsche “Gruppe B”.
Всички автомобили от тази изложба са в заводски вид, запазени в същото състояние, в което са били преди 30 години на същото място.
Колекцията въобще не е малка, като е разположена на площ от 1000 квадратни метра. Ето и някои от най-любопитните експонати:
Audi 80 Quattro
Версията с четири задвижващи колела на Audi 80 е показана през 1983 г. Моделът е оборудван с 5-цилиндров двигател с мощност 136 к.с.
Audi Sport Quattro
Наличен в само 214 бройки, този модел е бил най-скъпата германска кола на пазара, където дебютира през 1984 г. Моделът струва 195 000 германски марки, което е два пъти повече от цената на Porsche Carrera Turbo. Двигателят на Audi Sport Quattro е 2.2-литров с 306 к.с.
BMW 524td
Изключително важен за BMW модел. Именно 524td е първата дизелова кола на марката. Двигателят е 2.4-литров със 115 к.с. По-късно се появява и версия без турбо, при която "конете" са 86.
BMW M635 CSi
Върхът в тогавашната гама модели на BMW. През 1983 година спортистът BMW 635 CSi получава още по-спортна версия - M635 CSi, която е конструирана от BMW Motorsport GmbH. Двигателят е 3.5-литров, мощността достига 286 к.с., а максималната скорост на движение - 255 км/час. Цената по онова време е била 90 000 германски марки.
Lancia Beta Coupe VX
Моделът Beta се произвежда от 1972 година, а на изложението във Франкфурт е показан флагманът Beta Coupe VX. Той използва 2.0-литров двигател със 135 к.с., като е произведен в къса серия от 1272 екземпляра.
Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 и 190 D
Така нареченият “Baby Benz” получава два нови варианта, които са представени през 1983 година. Върхът в гамата е 190 E 2.3-16, който е оборудван с 2.3-литров бензинов двигател с четири цилиндъра, създаден с помощта на Cosworth. Дизеловият вариант - 190 D, предлага 72 к.с., като се превръща в изключително популярен.
Opel Monza GSE
За разлика от 2013 година, 30 години по-рано Opel показва продуктов модел с името Monza. Тази версия, носеща добавката GSE, оглавява гамата на марката. Тя идва със серийни седалки Recaro, бордови компютър и 3.0-литров бензинов двигател, доставящ 180 к.с.
Porsche “Gruppe B”
Това е звездата на автосалона във Франкфурт през 1983 година. Концепцията носи името “Gruppe B”, тъй като в Porsche искат да имат рали автомобил от Група Б, изграден на базата на 911 SC. Студията разполага с шест-цилиндров боксер с мощност 450 к.с. и се явява предшественик на Porsche 959.
Renault Fuego Turbo
Renault Fuego излиза през 1980 година, а във Франкфурт през 1983 е представена най-мощната му версия. Тя използва 1.6-литров турбо двигател с мощност 132 к.с. Моделът се перчи с четири дискови спирачки, бордови компютър и електрически странични огледала за задно виждане.
Volkswagen Golf II
Този автомобил е толкова популярен, че все още е често срещан по шосетата на Европа. Именно през 1983 на изложението във Франкфурт е показано неговото второ поколение. То е по-голямо, по-тежко и по-комфортно от Golf Mk1, като се предлага във версии с 3 и 5 врати. Повече от 6 млн. екземпляра са продадени от този модел до 1991 година, когато излиза третото му поколение.
Lancia Delta HF
Lancia Delta HF се явява шосейна версия на рали иконата Delta Turbo 4x4. Е, тя няма задвижване 4x4, което се появява при Delta HF Integrale, но все пак разполага с мощен за времето си 1.6-литров двигател със 130 к.с., който й подсигурява скорост от 195 км/час.
Fiat Ritmo Bertone S85
Откритата версия на Fiat Ritmo получава нов двигател през 1983 година, като носи името S85 (Super85). Като повечето кабриолети от онова време, Fiat Ritmo има неподвижна греда в средата на купето, която осигурява защита при преобръщане.
Ford Sierra XR4i
Името XR4i се появява във Франкфурт преди 30 години. С него се обозначава върховата версия на Ford Sierra. Под капака й работи 2.8-литров V6 двигател, който е зает от Ford Capri и е настроен специално за тривратата Sierra. Моделът ускорява от 0 до 100 км/час за 7.8 сек. и може да развива 209 км/час. Между 1983 и 1985 година са произведени 25 000 екземпляра, а след това на пазара излиза XR4x4.
Porsche 928 S
Версията 928 S излиза три години след премиерата на стандартното Porsche 928. Любопитното около новата версия е издръжливостта й. Производителите подлагат колата на 24-часов тест на пистата Нардо в Италия. Автомобилът изминава без прекъсване и без технически проблеми 6 033 километра със средна скорост 251.4 км/час!
VW T3 Caravelle Carat
Caravelle излиза през 1981 година, а две години по-късно във Франкфурт е показана луксозната версия Caravelle Carat. Този модел се явява предвестник на настоящия Multivan.
Всички снимки можете да разгледате в публикацията на Automedia.bg
Как е изглеждало изложението във Франкфурт през 1983 г.?
Премиерите са варирали от Golf II до рали версия на Porsche 911
14:35 | 13.09.13 г.Снимка: IAA
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Почти 1,3 млрд. лева ще бъде инвестирани в проекти за чиста околна среда в Северна България
-
IKEA планира по-скромни намаления на цените през 2025 г.
-
Лагард настоява лидерите на ЕС да ускорят създаването на съюз на капиталовите пазари
-
Фирмите се стремят към устойчивост основно заради регулациите и клиентите
-
Финансовият отчет на компанията за луксозни стоки Richemont разочарова инвеститорите
-
Строителната продукция у нас бележи най-силен ръст за тази година през септември
-
Десетки хиляди работни места в германските доставчици на авточасти са застрашени
-
Русия започна да използва масово дронове с термобарична бойна глава
-
Щатските индекси се повишиха след решението на Фед за лихвените проценти
-
Орбан се готви да стане "доносникът на Тръмп" в Европа
-
Зеленски в Унгария: Прегръдките с Путин не помагат
-
Компаниите продават по-нездравословни продукти в страните с ниски доходи
Най-четени новини
-
Украйна е близо до своята ракета, способна да порази Москва, но ѝ липсват компоненти
-
Китайците насочват незаконно милиарди долари извън страната
-
Западни служби обвиняват Русия в опит за саботаж на самолети, летящи за САЩ и Канада
-
Какво ще получи Илон Мъск след избирането на Доналд Тръмп за президент?
-
Газът от Азербайджан ще покрие по-малко от половината потребление през ноември
-
"Лукойл" планира да продаде рафинерията си в Бургас на катарско-британски консорциум
-
Първи близки кадри на руския изтребител Су-57 от Китай показват смущаващо лошо качество
-
Кешовите наличности на Berkshire Hathaway достигнаха рекордните 325 млрд. долара
-
Защо икономиката на Испания се разширява по-бързо от другите страни в еврозоната
-
Да загубиш 165 хил. паунда за час, или как се случват измами в Revolut
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Деси Стоянова: Когато си свел публичния си образ до редове в LinkedIn, пропускаш възможности
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Акио Тойода: Пълната електрификация при колите ще доведе до загуба на работни места
-
Гуверньорът на Австрийската национална банка: С удоволствие бих приветствал България в еврозоната
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Лагард настоява лидерите на ЕС да ускорят създаването на съюз на капиталовите пазари
-
Могат ли азиатските пазари да се облагодетелстват от президентството на Тръмп?
-
Здравко Пиринлиев: Инвеститорите трябва да мислят дългосрочно и да знаят, че не са спекуланти
-
Залог на Тръмп донесе 85 млн. долара на опитен трейдър
1 -
Спот биткойн ETF-ите отбелязват нов рекорд с подкрепата на Доналд Тръмп
-
Азиатските пазари не намериха единна посока в последната сесия за седмицата