УАЗ-451/452 - от 1958 г. до наши дни
Това вероятно е една от най-популярните машини в Русия. Фургонът на Уляновския автомобилен завод може да получава какви ли не названия и индекси, но на практика вече 55 години си е един и същ. Докога - никой не знае.
Прозвището на модела е "Буханка" (самун хляб), като то му е дадено още по време на изпитанията. Тогава автомобилът получава и още един прякор - Попова лъжичка, отново заради външния си вид. Неговата разработка започва по държавна поръчка още през 1955 г., като целта е създаване на евтино и високопроходимо транспортно средство, което да може да вози до 800 кг. на борда си. Моделът трябвало да бъде построен на базата на ГАЗ-69 (на долната снимка).Това от една страна улеснява инженерите, които не трябва да разработват нова платформа. Рамковата конструкция на ГАЗ-69 се представя блестящо при изпитанията на тежък терен, тъй като моделът е с къса колесна база - 2 300 мм. Конструкторите преместват шофьорското място над двигателя и по този начин откриват ново пространство за товар, като тази конструкция за първи път е използвана от съветската автомобилна промишленост.
Самуна е тестван в редица специални версии и специални модификации, които така и не излизат в серийно производство. През 1973 г. е разработен 16-местен автобус УАЗ-452К. Той обаче си остава само прототип, тъй като добавянето на още една ос и увеличаване на теглото, водят до висок разход на гориво. Години по-късно - през 1989 г. грузинска компания прави свой прототип с 6 колела и го произвежда зо 1994 г.Първата машина излиза през 1958 г. в 3 модификации - товарен лек камион УАЗ-450Д, фургон УАЗ-450 и машина за Бърза помощ, носеща допълнителен индекс "А". Двигателят и шасито са на ГАЗ-63, като мощността на мотора е увеличена от 55 на 62 к.с. Скоростната кутия е 3-степенна механична.
През 1960 г. УАЗ пуска още по-прости и по-евтини версии на Самуна, които са само със задно предаване. Първият "фейслифт" е през 1961 г., когато към името е добавена единица. А на каросерията вече има допълнителна странична врата. Следват още модернизации, като при една от тях моделът получава 2.5-литров двигател от ГАЗ-21 с мощност 70 к.с. и 5-степенна скоростна кутия.УАЗ-469/Hunter - от 1972 г. до наши дни
Разработката на УАЗ-469, известна и като Козел, стартира още през 50-те години на миналия век. Първата напълно завършена версия е готова още през 1961 г., а през 1962 г. преминава всички тестове. Серийното производство обаче стартира 10 години по-късно, като всъдеходът получава 4-степенна скоростна кутия и 1.6 мотор с мощност 75 к.с.Моделът няма блокировка на диференциала, тъй като според неговите конструкторите проходимостта му е напълно задоволителна. Както и че подобно нещо ще оскъпи стойността на автомобила, който първоначално е бил предназначен само за военните. Изключения от това правило рядко се правят, но все пак някой "по-специални" хора в бившия СССР се снабдяват с такава машина.
В своя вид тя оцелява до 1985 г., когато получава нов индекс 3151. Следващата промяна идва през 2003 г., когато се появява второто поколение на всъдехода. Именно то и получава добавката Hunter към името си.