Volkswagen Up! ни стана симпатичен още с излизането си на пазара. Не ни трябваше никакво време, за да свикнем с техно-свежарския му външния вид, нито със скромните му размери. Учуди ни само едно – умението на германците да навлизат в нетипични за тях сегменти.
Не е тайна за никого, че класът на миниатюрните е окупиран от автомобили от всякакви националности, към които от време на време плахо се присъединява по някой германец. Up! обаче влезе с шут през вратата. Едва през 2013 г. той получи и малко подкрепление в лицето на Opel Adam, за който ще разкажем в някое от следващите ревюта.
Volkswagen има известна история с малките симпатяги, но нищо запомнящо се. Освен Lupo GTI, който с мощността си от 125 к.с. и двете тънки, но за сметка на това средно разположени изпускателни тръби, не ти позволява да запазиш студеното си излъчване.
Обсебени от идеята за намаляване на вредните емисии и разхода, инженерите от Volkswagеn не се сдържаха и пуснаха на пазара версията еco Up!, която използва същия 1.0-литров трицилиндров двигател от обикновения Up!, но преработен за работа с метан. Не че автомобилът имаше нужда от допълнително редуциране на разхода, особено при средни нива от 4 л/100 км, но какво пък – колкото повече, толкова повече.
Версията на природен газ може да измине до 600 км с 10 литра бензин и 11 кг метан, колкото побират двата й резервоара. Интересното тук е, че реално не можете да избирате на какво гориво да карате, а всичко се извършва автоматично за вас. На таблото има индикатор за количеството метан, което ви остава, а когато го изчерпате, двигателят автоматично преминава на бензин.
Дюзата за пълнене със CNG е прикрита до гърлото на бензиновия резервоар, а бутилката е събрана под шасито на колата, там където се намира резервоарът на стандартния Up!. Интересно е, че метановата версия е с 8 к.с. по-мощна, с което германците искат да оправдаят и по-високата цена.
Кое е най-голямото предизвикателство пред eco Up! и след колко километра се избива разликата в цената със стандартната бензинова версия, четете в публикацията на Automedia.bg
Мини разход
Ако не ви се дават повече от 5 лева за 100 км, време е да се обърнете към Volkswagen eco Up!
15:24 | 09.08.13 г. 1![<p>
<em>Снимка: Ройтерс</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/996/5ba5cf2a69b0632218fe79221f7aa996-0000155774-article3.jpg)
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
ЕК е одобрила под условие сделката на Lufthansa за 41% от италианската ITA Airways
-
Орбан призова Зеленски да помисли за спиране на огъня
-
"Innovating to Impact": dentsu се позиционира глобално като иноватор с въздействие
-
ББР се допитва до пазара относно гаранционни продукти по програмата InvestEU
-
tbi bank капитализира цялата си печалба за 2023 г., за да подкрепи развитието на бизнеса си
-
Над 7,2 милиона пътници са преминали през летище София за 2023 г.
-
Рискът от нов пожар в еврозоната се увеличава
-
Гърция стана първата страна в ЕС, която въведе 6-дневна работна седмица
-
Великобритания се превръща в сигурно убежище за инвеститорите, изплашени от хаоса във Франция
-
Германските фирми късат със следвоенното табу за доставки за отбранителния сектор
-
Мишката щракна в капана, или как работодателите се справят с имитиращите работа
-
Бургас е лидер по ръст на сделките с имоти у нас през второто тримесечие
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Хедж фондовете са разпродавали акции с бързи темпове през юни
-
Спот етер ETF-ите може да получат зелена светлина още в средата на юли
-
Япония пуска в обращение нови банкноти с холограмни портрети
-
„Доверие ОХ“ ще затвори дъщерното дружество за производство на перилни и почистващи препарати
-
Азиатско-тихоокеанските пазари отбелязват предимно повишения
-
Петролът поскъпва заради намаляването на запасите в САЩ и напрежението в Близкия изток*