Четирите най-големи автомобилни производителя в САЩ – General Motors, Ford, Chrysler и Toyota Motor – отчетоха двуцифрен растеж през юли спрямо същия месец на миналата година. Така и четирите компании отбелязаха най-добрия месец юли от началото на кризата през 2007 г., пише CNN Monеy.
Според отчетите най-добре са се представили GM и Toyota, чиито успехи са над 16-процентната бариера, докато Ford и Chrysler записват резултати в рамките на 11 на сто.
Анализатори от Autodata изчисляват, че от юли 2012 г. до юли 2013 г. в Щатите са били пласирани общо 15.67 милиона автомобила, за разлика от 14,09 милиона през предходния период. От Bloomberg коментират, че продажбите на леки автомобили в Америка са нараснали с 14% през юли, което прави малко над 1.3 млн. продадени машини. LMC Automotive коментира за изданието, че в Съединените щати има много стари автомобили и голяма част от търсенето, е от хора, които са се въздържали от покупка през последните години.
„Това е първият случай, в който GM изпреварва Toyota от 2011 г. насам,“ отбелязва Дейвид Ингълс от Bloomberg, цитиран от Bulgaria on Air. “Трябва да им отдадем дължимото, защото моделът Impala беше определен от потребителите като най-добрия седан на пазара. И не само това. General Motors тотално разби Toyota и в Китай, макар това да се дължи на много други фактори. Като печалба обаче Toyota е все още номер едно. Съвсем скоро се очаква публикуването на отчета им за второто тримесечие, и ако прогнозите се сбъднат, те ще отчетат три пъти по-голяма печалба от тази на GM. На годишна база се очаква ръст от 50% до 4,5 млрд. долара. Така че не става въпрос само за това колко коли продаваш, но и колко пари правиш от това,“ допълва още Ингълс
Юлските резултати са признак за възобновяване на силното търсене от страна на клиентите. Въпреки това експерти напомнят, че има лек спад в прогнозите и реализациите спрямо предходния месец юни.
Интересна подробност е, че се забелязва голям ръст на продажбите към физически лица. В сравнение с юли 2012 г. General Motors са предали 23% повече автомобили на частни клиенти, докато при Ford графиките показват ръст от 19 на сто. Същото е положението и в Chrysler. Всичко това дава допълнителна доза оптимизъм, тъй като цените към частни клиенти са по-високи, отколкото към корпоративни.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg
преди 11 години Американската икономика изплува. А в Европа продажбите се сриват главоломно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар