Сътрудничества за разработки на общи системи за задвижване, даунсайзинг, хибридни и електрически автомобили. Общо взето така изглежда автомобилната индустрия в наши дни. Японската компания Mazda обаче не се вписва в общата картина, тя върви по свой собствен път. Преди около две години японците приключиха сътрудничеството си Ford и сега чертаят бъдещето си сами. Обявиха се и против даунсайзинга, като все още залагат на двигатели със сравнително голям обем. Хибридите също не се харесват на Mazda, и тук компанията има свое виждане. Отворът й се нарича Skyactiv - технология, която чрез усъвършенстване и олекотяване, трябва да гарантира едновременно висока динамика и нисък разход на гориво. След като изпитахме първият модел, създаден по технологията Skyactiv - CX-5, наред дойде и Mazda6. За тест взехме дизеловата версия, която се очаква да бъде най-търсена в Европа. Дизайн и оборудване Започваме с дизайна, тъй като той е водещ при избора на автомобил. Всъщност по-голямата част от хората избират новата си кола си по външния вид. В Mazda явно знаят това много добре, тъй като с новото поколение на Mazda6 определено са се постарали. Моделът е авангарден, индивидуален, динамичен и със сигурност хваща окото. Любопитна подробност е, че въпреки хищният си силует Mazda6 е сред автомобилите в този клас, които имат най-висок просвет - 165 мм. А това, както се досещате, е много удобно, особено по пътища като нашите. В интериора ситуацията е аналогична. Добре изработени уреди, приятни и меки на допир материали, удобна позиция на седене, добра видимост във всички посоки и достатъчно просторен салон за 4 или 5 души. Изолацията на купето също изненадва приятно, за разлика от инфо-развлекателната система. Именно тя е слабото място в интериора на Mazda6. Системата разполага с всичко необходимо, но просто не изглежда съвременна като всичко останало в колата. Иначе в оборудването са включени почти всички технологии, които могат да бъдат намерени на пазара. Сред тях са адаптивни челни светлини, които следят кривата на завоя и превключват автоматично от къси на дълги (и обратно); система, която предупреждава при наличие на автомобил в сляпата зона на огледалата; активен автопилот, който може да поддържа автоматично предварително зададена дистанция до движещия се отпред автомобил; асистент при потегляне по наклон; система, която предупреждава при неволно напускане на лентата на движение, технология, която може да спре автоматично колата и др. Двигател и трансмисия Както при всичко останало, и тук инженерите на Mazda пренебрегват общоприетите догми. Вместо да използват скъпо струващи системи за рекуперация на газовете, за да покрият стандарта Евро 6, японците залагат на няколко новаторски решения. А именно, ниска степен на сгъстяване 14:1 и високо налягане на турбокомпресора, плавен и по-дълъг процес на горене, по-хармонична крива на въртящия момент, намаляване на теглото на детайлите и подобряване на студения старт. В резултат на това, инженерите са конструирали изключително тих дизелов двигател, който отговаря на стандартна Евро 6, развива 175 к.с. при 4 500 об/мин и 420 Нм при 2 000 об/мин. Двигателят е оборудван и със системата i-ELOOP. Да, това е поредната технология, която не сте виждали в друг автомобил. Тя използва кондензатори за съхранение на електрическата енергия, генерирана по време на спиране. Вместо познатите батерии, системата залага на двуслойни кондензатори, които се зареждат в рамките на няколко секунди, захранвайки с енергия електрическите компоненти в колата, като климатичната система или аудио уредбата. Всичко това, поне според Mazda, трябва да достави среден разход на гориво от само 4.8 литра на 100 километра (при версията с автоматик). Ние регистрирахме по-висок с 1.5 литра разход, а тестът ни се състоя главно на магистрала. Потребление от 6.3 л/100 км въобще не е високо, но въпреки това е много над предписаното от компанията, което определено не е приятна изненада. Трансмисията също е изцяло разработена от Mazda, което отново не е присъщо дори за най-големите компании. Скоростната кутия е с 6 степени, не блести с нищо специално, което може да бъде усетено от пътуващите в колата, но определено върши отлично своята работа. Превключването е плавно и навременно, независимо дали става с висока или ниска скорост. На пътя Пътното поведение на Mazda6 е точно такова, каквото можете да очаквате от автомобил с подобна визия - стегнато, динамично и комфортно. Комбинацията от мощен дизелов мотор, прецизно окачване, отлично обезшумен салон и директно управление, правят Mazda6 отличен спътник за всяко едно пътуване както на кратки, така и на дълги разстояния. Струва ли си? Mazda6 е от онези автомобили, които избираш със сърцето си. От онези, в които се влюбваш от пръв поглед и искаш да имаш на всяка цена. Това обаче съвсем не единственият коз на модела. Той е удобен, модерен, безопасен, приятен за каране, има просторен салон, динамичен двигател и конкурентна цена. Разходът на гориво също е добър, но все пак не очаквайте чудеса. Технически характеристики Mazda6 2.2 CD 175 i-ELOOP Двигател: 2.2 литра с четири цилиндъра и каскадно пълнене с две турбини Мощност: 175 к.с. при 4500 об/мин Въртящ момент: 420 Нм при 2000 об/мин. Трансмисия: Автоматична с 6 степени Ускорение 0-100 км/час: 8.4 сек. Максимална скорост на движение: 216 км/час Разход на гориво: градско - 6.0, извънградско - 4.8, средно - 4.8 л/100 км. Собствено тегло: 1420 кг. Обем на багажника: 489 л. Размери: дължина - 4865 мм, широчина - 1840 мм, височина - 1450 мм, междуосие - 2830 мм. Цена: 67 980 лв. с ДДС за най-високата версия. Начална цена за модела: 46 980 лв. с ДДС Още снимки на Mazda6 разгледайте в Automedia.bg
fallback
Отговорът на Mazda
Новата Mazda 6 е от онези автомобили, в които се влюбваш от пръв поглед. Това обаче съвсем не единственият й коз
16:23 | 21.07.13 г. 3напиши коментар
fallback
Още от Анализи виж още