IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Maserati предизвиква Audi, BMW и Mercedes с новия си модел Ghibli

Шеф на италианците нарече колите на германската тройка скучни

14:40 | 28.06.13 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>&nbsp;Снимка: Maserati</em></p>

 Снимка: Maserati

Месеци ни делят от пазарния дебют на новото Maserati Ghibli, което ще се опита да отмъкне част от клиентите на BMW 5-Series, Mercedes E-Class и Audi A6, особено в Америка, пише Bloomberg.

Отвъд Атлантика базовият за марката модел ще разчита на своя италиански сексапил и двигателите си, произведени от братската компания Ferrari – все неща, с които германските опоненти не могат да се похвалят.

„Трябва да откраднем клиентите на германците,“ заяви Бенедето Орвиетани, шеф на продуктовата разработка на Maserati. “Целим се в най-капризните им почитатели – тези, които са отегчени от своето Audi A6 и искат да изпъкнат.“

Името Ghibli се появява за пръв път в гамата на Maserati през 60-те. То идва от арабски и в превод означава горещ вятър от пустинята Сахара. Новият модел е от изключителна важност за компанията, която работи трескаво за постигане на основната си цел – до 2015 г. да увеличи реализациите си до 50 000 броя годишно. Подобно число е детска играчка за трите германски компании, всяка от които пласира по над милион автомобила годишно. Трябва да се има предвид обаче, че Maserati е изцяло имиджова марка, която не разполага с по-масови и евтини модели.



„Няма да бъдем далеч от истината, ако наречем плана си „Революцията на Maserati,” коментира шефът на компанията Харалд Вестер – германски инженер, чиято кариера премина през Volkswagen и Audi, преди да поеме разработките на концерна Fiat през 2004 г. Според Вестер германските компании губят от ограничените си възможности да предложат нещо наистина различно на своите клиенти.

Освен на спортния си характер, Maserati Ghibli разчита много на авангардните си предни светлини, ниския профил на предницата си, както и мускулестите задни калници. Базовата версия на модела се задвижва от V6 двигател Ferrari с мощност 330 к.с. Луксът в интериора пък е гарантиран от висококачествени кожени тапицерии, акцентирани с детайли, произведени от италианския производител на мебели Poltrona Frau SpA., който наскоро отбеляза своя 101-и рожден ден.

Лошото в случая е, че в Америка Ghibli е с 20% по-скъп от колите, в които се цели. Цените започват от 65 600 долара, а върховата версия Ghibli S Q4 струва значителните 75 700 долара. За парите си клиентите получават мощност от 410 к.с., двойно задвижване на колелата и максимална скорост от 284 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 4.8 секунди. Резултатът е по-добър от този на Mercedes E550, който има 402 к.с., но струва доста по-скромните 61 400 долара.

„Вярвам в стратегията на Maserati,” коментира анализаторът Maкс Уорбъртън от Sanford C. Bernstein. “Планът им е много амбициозен, но на пазара има ниша за луксозен седан с различно излъчване. Ако поддържат високо качество и продължат да развиват дилърската си мрежа, Maserati със сигурност ще постигнат целите си в Америка,“ допълва още той.

Ghibli е част от общия план на Maserati за експанзия на чуждите пазари. Другите основни модели са флагманът Quattroporte, чиято нова версия излезе по-рано през годината, както и кросоувърът Levante, който очакваме през 2015 г. Fiat инвестира около 1.2 млрд. eвро в „революцията“ на Maserati. Като следствие на това бяха назначени 200 нови работници във фабриката на Ferrari в Маранело, които се грижат потокът на двигатели към Maserati да не спира.

Maserati е основана през 1914 г., а през 1993 г. става част от концерна Fiat. През миналата година компанията успя да пласира около 6000 автомобила, а през 2013 г. се надява да достигне 20 000 реализации. Според прогнозите през тази година компанията ще отбележи ръст на оперативните си приходи от 12% до 47 млн. евро. Италианците се надяват да продават по 20 000 бройки от Ghibli годишно, което ще прави 40% от очакванията им за общите им продажби през 2015 г.

Подробна информация и снимкова галерия на Ghibli разгледайте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 5 rate down comment 0
stoiloff
преди 11 години
Прав сте Крамер, страшни автомобили! Жалко ,че повечето от тях са карани от откровено пълни генетични отпадъци! Ако ме разбирате какво се опитвам да кажа!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 11
crammer
преди 11 години
Браво! Още повече...че притежавам италиански колекционерски автомобил. Но най вече за това, че ако ги нямаше всичките тези безхаберници като повечето от вас - погледнете болшинството коментарии в този и други сайтове - нямаше да има и такива като мене които да карат скъпи италиански автомобили...ха, ха. ха. Преди тази новина четох коментари на "императора"и какви ли не други...дерзайте буклуци! такъв ви е матриялла...белким един ден и вие подкарате нещо :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още