Финансовите проблеми за производителя на електромобили Fisker са причинени от непрекъснато отлаганите премиери на нови модели, пише Ройтерс.
Автомобилът, на който американците възлагаха толкова много – електрическият седан Karma – на няколко пъти бе върнат на чертожната дъска за последно усъвършенстване и дребни промени в дизайна. Анализатори смятат, че това е навредило на имиджа на компанията и я е принудило буквално да изхвърли в кофата вече закупени части на стойност 50-100 млн. долара, които така и не са влезли в употреба след поредните промени по конструкцията. Допълнителни негативи американците са натрупали от неефективния и труден за изработка дизайн на Karma. По нареждане на шефа си Хенрик Фискер, инженерите на компанията се придържали към оригиналната дизайнерска концепция.
Експерти изтъкват още причини за изправянето на компанията пред фалит. Става въпрос за големите харчове, които си е позволявало ръководството въпреки постоянно растящите цени на компоненти и услуги в сектора. Благодарение на всичко това Fisker натрупа около 200 млн. долара задължения в края на 2011 г. Това, разбира се, не са усетили двамата основатели Хенрик Фискер и Барни Кьохлер, които по това време са прибирали съответно по 600 000 и 700 000 долара годишна заплата. Припомняме, че след като успя да погаси първата вноска от 21 млн. долара от дълга си към Енергийния департамент на САЩ в края на април, изпълнителният директор на компанията Хенрик Фискер организира бляскаво парти на яхтата си. В крайна сметка Fisker успя да продаде само 2450 автомобила от модела Karma, като всеки един от тях е донесъл колосална загуба от 35 000 долара. Информацията напълно потвърждава мнението на представител на Fisker, който преди време заяви, че производството на Karma струва повече, „отколкото ние можем да вземем от нея“. Още автомобилни новини четете в Automedia.bg