Двигателите с вътрешно горене ще запазят доминиращата си роля в близките десетилетия, твърдят експерти от Edmunds. Те предричат, че към 2040 г. едва 1% от продаваните в цял свят превозни средства ще бъдат електромобили. Около половината пък ще бъдат с хибридно задвижване.
Причините за подобно предвиждане са няколко. Първата е, че двигателите с вътрешно горене имат най-голям пробег с едно зареждане на резервоара. Дори електромобили с мощни батерии като Tesla Model S, могат да преминат максимум 300-350 км, докато традиционните модели за подобно разстояние се нуждаят от половин резервоар.
На второ място е времето за зареждане. Дори с технологията за бързо зареждане, водачът се нуждае поне от час и половина, за да получи 80% от заряда на електромобила. В същото време подобна технология не бива да се използва често, защото намалява ресурса на акумулаторите.
Трето - ефективността на двигателите с вътрешно горене расте непрекъснато. Според последни данни на различни експерти, само за последните 5 години разходът на гориво при този тип мотори е намалял с 16%.
И четвърто - не е много сигурно колко точно екологични са електромобилите, защото при добиването на електроенергия също се изхвърлят вредни емисии. Така че този тип машини са с около 40% по-екологични от тези с двигателите с вътрешно горене. При тях обаче разходите за разработка са доста по-високи, тъй като се използват скъпи и редки материали.
Според Edmunds в момента пазарният дял на електромобилите в световен мащаб е 0.09%, като очакванията са той да достигне 1% чак през 2040 г. Делът на хибридите, които имат и ДВГ, тогава ще нарасне до 40-50%, смятат анализаторите.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg
Двигателите с вътрешно горене ще продълждат да доминират
Експерти очакват през 2040 г. електромобилите да представляват едва 1 процент от пазара
16:24 | 19.04.13 г. 7![<p>
<em>Новият бензинов двигател с четири цилиндъра на BMW. Снимка: BMW</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/d09/9624a420c470ecc6f5c19c48489a0d09-0000149959-article3.jpg)
Новият бензинов двигател с четири цилиндъра на BMW. Снимка: BMW
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Орбан в Киев предложи спиране на огъня за ускоряване на мирни преговори
-
Кристиан Руби: Не очаквам големи промени в целите за климата при новия Европарламент
-
Съдбата на долара зависи от президентските избори в САЩ
-
Кадър на деня за 2 юли
-
S&P 500 за първи път прекрачи прага от 5500 пункта
-
Какъв ще е ефектът за европейските политики след вота във Франция
-
Рискът от нов пожар в еврозоната се увеличава
-
Гърция стана първата страна в ЕС, която въведе 6-дневна работна седмица
-
Финансист: При влизане в еврозоната цените ще се закръглят нагоре
-
Несигурност заплашва имотния пазар в Русия след края на субсидиите за жилищни заеми
-
Биткойн инвеститорите посрещат със затаен дъх „бичия юли“
-
Revolut отчита рекордна печалба на световно ниво и ръст на клиентите в България
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 за първи път прекрачи прага от 5500 пункта
-
Експерт: Растящият дълг по кредитните карти не говори за добро финансово състояние на американците
-
Великобритания се превръща в сигурно убежище за инвеститорите, изплашени от хаоса във Франция
-
Рискът от нов пожар в еврозоната се увеличава
4 -
Европейските борси не успяха да задържат ръста от началото на седмицата
-
SOFIX продължава да се колебае малко под границата от 850 пункта
преди 11 години Сещам се за поне 2 разработки на ел коли с пробег над 600кв, едната дори 800км.Проблема е въвеждането в екслоатация и първоначално високата цена. 2 неща са проуснати в тази статия. 1. Каква ще е цената на петрола след 30 години?2. Как ще се развива технологията на батериите/кондензарторите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Прогреса в електрониката е много по-бърз от прогреса в ДВГ,който всъщност е добавяне не електроника!Проблема с батериите сигурно ще бъде решен с някой кондензатор от ново поколение,ина4е ще има планини от Литиеви батерии някой ден. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ха прогноза за близките 4-5години да ,но прогноза за 30години?Това повече ми прилича на обещание на бг политик отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години По-смешно нещо не бях чел. Не просто ще са над 1%, ами най-вероятно ще са подавляващо повече. Не бих се учудил ДВГ да останат само при камионите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Само преди 5 години електро коли въобще почти нямаше, така че развитието там е пъти по голямо и бързо от вътрешното горене. Надявам се тези са взели солидна сума за да си изкривят мнението! отговор Сигнализирай за неуместен коментар