Двигателите с вътрешно горене ще запазят доминиращата си роля в близките десетилетия, твърдят експерти от Edmunds. Те предричат, че към 2040 г. едва 1% от продаваните в цял свят превозни средства ще бъдат електромобили. Около половината пък ще бъдат с хибридно задвижване.
Причините за подобно предвиждане са няколко. Първата е, че двигателите с вътрешно горене имат най-голям пробег с едно зареждане на резервоара. Дори електромобили с мощни батерии като Tesla Model S, могат да преминат максимум 300-350 км, докато традиционните модели за подобно разстояние се нуждаят от половин резервоар.
На второ място е времето за зареждане. Дори с технологията за бързо зареждане, водачът се нуждае поне от час и половина, за да получи 80% от заряда на електромобила. В същото време подобна технология не бива да се използва често, защото намалява ресурса на акумулаторите.
Трето - ефективността на двигателите с вътрешно горене расте непрекъснато. Според последни данни на различни експерти, само за последните 5 години разходът на гориво при този тип мотори е намалял с 16%.
И четвърто - не е много сигурно колко точно екологични са електромобилите, защото при добиването на електроенергия също се изхвърлят вредни емисии. Така че този тип машини са с около 40% по-екологични от тези с двигателите с вътрешно горене. При тях обаче разходите за разработка са доста по-високи, тъй като се използват скъпи и редки материали.
Според Edmunds в момента пазарният дял на електромобилите в световен мащаб е 0.09%, като очакванията са той да достигне 1% чак през 2040 г. Делът на хибридите, които имат и ДВГ, тогава ще нарасне до 40-50%, смятат анализаторите.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg
Двигателите с вътрешно горене ще продълждат да доминират
Експерти очакват през 2040 г. електромобилите да представляват едва 1 процент от пазара
16:24 | 19.04.13 г. 7Новият бензинов двигател с четири цилиндъра на BMW. Снимка: BMW
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Борсовата сесия на Wall Street приключи без съществени изменения
-
Фалшиви стоки за 3,4 млрд. евро са хванати в ЕС през 2023 г.
-
Въглеродните емисии вероятно ще достигнат рекордни стойности през 2024 г.
-
Трейдърите виждат 80% вероятност за понижение на лихвите на Фед през декември
-
Полша: САЩ проявяват интерес да финансират част от планираните ядрени реактори
-
Volkswagen увеличава инвестицията в Rivian до 5,8 млрд. долара
-
Руски олигарси чертаят мрачни перспективи пред икономиката на страната
-
Русия се готви да продължи да воюва - в Украйна чакат щурм и към Запорожието
-
Мирният план на Зеленски изглежда е изготвен за вкуса на Доналд Тръмп
-
Отбраната на Киев отрази балистични ракети в първата комбинирана атака от 73 дни
-
Да поръчаш за 7 секунди – как да се възползваме от намаленията за eMAG Black Friday?
-
Биткойн резервът на Ел Салвадор мина 500 млн. долара, но успехът на Бутан е дори по-голям
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
-
Евтини празни жилища в Япония привличат чуждестранни купувачи, но има и рискове
-
Фокусирана върху спасяването на индустрията, Германия не вижда потенциала при услугите
-
Владимир Путин и Доналд Тръмп вече са говорили за войната в Украйна
-
Европейските държави започват работа по проект за кораб от следващо поколение
-
Руски олигарси чертаят мрачни перспективи пред икономиката на страната
-
Десетки хиляди работни места в германските доставчици на авточасти са застрашени
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Мащабен нов комплекс въвежда концепцията за "15-минутния град" в кв. Лозенец
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Борсовата сесия на Wall Street приключи без съществени изменения
-
Трейдърите виждат 80% вероятност за понижение на лихвите на Фед през декември
2 -
Тръмп може да се окаже от полза за криптосектора, но не и за биткойна
-
Европейските пазари приключиха деня предимно с понижения
1 -
Сесията на БФБ затвори с превес на разпродажбите
-
Кои фактори ще влияят на валутните пазари в САЩ
преди 11 години Сещам се за поне 2 разработки на ел коли с пробег над 600кв, едната дори 800км.Проблема е въвеждането в екслоатация и първоначално високата цена. 2 неща са проуснати в тази статия. 1. Каква ще е цената на петрола след 30 години?2. Как ще се развива технологията на батериите/кондензарторите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Прогреса в електрониката е много по-бърз от прогреса в ДВГ,който всъщност е добавяне не електроника!Проблема с батериите сигурно ще бъде решен с някой кондензатор от ново поколение,ина4е ще има планини от Литиеви батерии някой ден. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ха прогноза за близките 4-5години да ,но прогноза за 30години?Това повече ми прилича на обещание на бг политик отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години По-смешно нещо не бях чел. Не просто ще са над 1%, ами най-вероятно ще са подавляващо повече. Не бих се учудил ДВГ да останат само при камионите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Само преди 5 години електро коли въобще почти нямаше, така че развитието там е пъти по голямо и бързо от вътрешното горене. Надявам се тези са взели солидна сума за да си изкривят мнението! отговор Сигнализирай за неуместен коментар