Германският автомобилен концерн Audi направи световна премиера на своя нов електрически SUV – Audi e-tron в САЩ, като подчерта важната роля на Amazon в разработката на зарядните станции, предназначени за зареждане на новия електромобил, предава Ройтерс.
Представянето на електрическия SUV се състоя в „задния двор“ на пионера при електромобилите Tesla – Сан Франциско, като отвори нова глава в историята на германската компания.
Audi предвижда да пусне общо 12 нови модела автомобила, задвижвани с електричество, до 2025 г.
Превозното средство ще се предлага в САЩ от следващата година при начална цена от 75 795 долара без да се включва данъчната отстъпка от 7500 долара.
Батерията на електромобила, която ще се произвежда в Белгия, има капацитет от 95 киловатчаса и е интегрирана под подовото пространство.
Audi, наред с други европейски компании като Daimler, BMW, Volkswagen и Volvo, се стреми към мащабно разширяване на пазара за луксозни електромобили с идеята да се преборят за по-голям дял от него, измествайки доминанта Tesla.
“Искам Audi да се превърне в най-големия производител на електромобили в Америка в дългосрочен план“, заяви президентът на американското звено на компанията Скот Кео пред Ройтерс.
Audi и Volkswagen използват пускането на новия SUV в САЩ през 2019 г., за да решат междувременно един от основните проблеми пред разширяването на продажбите на електромобили – липсата на удобни методи за зареждане на батериите.
Audi ще си партнира с американския технологичен гигант Amazon, който ще трябва да продаде и монтира на купувачите домашни системи за зареждане, съобщиха представители на германския концерн в понеделник.
Amazon ще доставя хардуера и ще наема електротехници, които да инсталират необходимото оборудване за зареждане на батериите в домашни условия.
Партньорството на Amazon с Audi е първият случай, в който американската компания за онлайн търговия сключва подобна сделка с производител на автомобили. Това дава ясни сигнали, че Amazon цели да разшири обхвата на своята дейност, като навлезе още по-сериозно в домовете на потребителите.
„Виждаме, че зарядните инсталации могат да се превърнат в изключително успешен и важен бизнес“, смята Пат Бигател, директор на звеното Amazon Home Services.
Ръководството на Audi заяви, че домашните зарядни станции ще струват около 1000 долара в зависимост от електрическата инсталация на съответното жилище.
В тази връзка Tesla предлага стенен конектор за домашно зареждане на цена от 500 долара.