Върховата версия на новото поколение на хечбека Peugeot 308 развива 270 к.с., става ясно от официалната информация на модела. Той носи култовото име GTi, като може да бъде поръчан и в по-умерена версия с 250 к.с.
Новият Peugeot 308 GTi е получил цялостен бодикит, изработен в стила на познатия 308 GT. Тук обаче дизайнът е по-агресивен, като демонстрира по-големи отвори за въздух, различни брони, заден дифузьор и изпускателна система с две крайни тръби. Салонът е изработен в унисон и предлага спортна атмосфера, като при по-мощната модификация са налични състезателни седалки с тапицерия от алкантара.
Моделът се задвижва от 1,6-литровия турбо двигател на френския производител, който при 308 GTi се предлага в две версии. Базовата генерира 250 к.с., а при по-мощната показателят е увеличен до 270 к.с. И двете модификации разполагат с въртящ момент от 330 Нм, който се предава към предните колела посредством ръчна трансмисия с 6 скорости.
Новият 308 GTi има обща маса от 1205 кг, като версията с 250 к.с. ускорява от 0 до 100 км/час за 6,2 секунди. Моделът Peugeot 308 GTi 270 прави същото с 0,2 секунди по-бързо, като също така разполага с Torsen диференциал с ограничено приплъзване.
И при двете версии моторът покрива нормите на Евро 6, като предлага среден разход на гориво от 6,0 литра на 100 км, сочи информацията.
Спортният модел е оборудван с окачване, редуциращо просвета с 11 мм. спрямо серийния 308. Различна е също така кормилната уредба, както и спирачната система. Освен това шофьорът има възможност за пълното изключване на системата ESP.
Продажбите на новия Peugeot 308 GTi ще започнат тази есен, когато ще станат ясни и цените.