През изминалата година германският автомобилен концерн BMW успява да впечатли с рентабилността си повече, отколкото всеки един от конкуренти му. От всеки 100 евро под формата на приходи в касите преди данъци и такси остават по 11,30 евро печалба. Година по-рано тази сума е възлизала на 10,50 евро. Това става ясно от проучване, проведено от консултантската компания EY.
Според анализа германските автомобилни производители се справят в това отношение като цяло по-добре от своята конкуренция в световен мащаб и отчитат значително по-високи печалби спрямо средностатистическите за конкурентите. Заедно Volkswagen, Daimler и BMW имат печалба преди лихви и данъци (EBIT) в размер на 32,6 милиарда евро, което е с една пета по-висока сума спрямо тази от 2013 г.
Като цяло подобрението по този показател през миналата година сред 16-те най-големи в света производители е само 4%. Причината – при пет концерна печалбите падат - Hyundai, Honda, Ford, General Motors, Kia. По отношение на рентабилността след BMW се нареждат Toyota и Hyundai. Volkswagen е едва на шесто място. Следва да се отбележи обаче, че по принцип премиум производители, като BMW и Daimler, обикновено печелят повече от продажбата на своите превозни средства, отколкото масовите производители.
По абсолютните числа в класацията доминира Toyota със своя резултат от 18 млрд. евро. Daimler и VW са втори и трети с около 12,7 млрд. евро. При Volkswagen обаче в изчисленията не влиза отделения в друг баланс бизнес в Китай. С 5,2 млрд. евро там Volkswagen е на едно ниво с Toyota.
Но дори и анализът на EY да показва ясна тенденция, то той представлява „моментна снимка“. Така например слабостта на йената от известно време представлява сериозни трудности за японските производители. В последните месеци Китай представлява основен двигател за растежа на германската автомобилна индустрия, пояснява експертът от EY Питър Фут. 32% от глобалните продажби на Volkswagen, BMW и Daimler през 2014 г. се падат на страната, докато преди година са били 30 на сто. Преди пет години този дял е възлизал само на 18 процента. „Досега Китай представлява голям успех за немските производители на автомобили - голяма част от техния глобален растеж се дължи на този пазар", заяви Фут. С успеха обаче се засилва и зависимостта от този пазар, предупреждава той.