fallback

Новият Jaguar XF прикова погледите в Лондон

Моделът се спусна по опънати въжета над вода в сърцето на бизнес зоната на града

15:34 | 25.03.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Новото поколение Jaguar XF се появи за първи път пред публика по доста ефектен начин. Британският модел се спусна по високо опънати въжета над вода в сърцето на бизнес зоната на Лондон. Изпълнението на каскада е поверено на британския експерт Джим Додал, ветеран от холивудски продукции като Бонд, Борн и Индиана Джоунс, който шофира изцяло новия автомобил в продължение на 240 метра през високо опънати въжета. Целта на демонстрацията е да се акцентира върху олекотената предимно алуминиева конструкция на модела, се казва в съобщението от Jaguar. Автомобилът е с 80 кг по-лек от най-близкия си конкурент, което го прави най-добрия в класа по икономичност, твърдят също така британците, пояснявайки, че средното потребление на гориво при най-икономичната версия е само 4 литра на 100 км. (вредните емисии на CO2 са 104г/км). Сравнен със своя предшественик, новият Jaguar XF е със 7 см по-къс и 3 см по-нисък, но предлага по-голям простор в кабината благодарение на увеличеното до 2960 мм междуосие (+51 мм). Моделът е и по-лек с цели 190 килограма от предшественика си, тъй като използва нова платформа, а 75% от конструкцията му е изработена от алуминий. Твърдостта при усукване е увеличена с до 28%, а разпределението на масата между двете оси е в съотношение почти 50 / 50. Изпълнен в стила на по-малкия XE, новият модел ще се предлага с гама обновени дизелови и бензинови двигатели, покриващи нормите на Евро6. Налична е и системата за задвижване на четирите колела Intelligent Driveline Dynamics (IDD). Гамата от дизелови предложения стартира с двигателя от серията Ingenium. Той е 2,0-литров, има четири цилиндъра и генерира 163 к.с. и 380 Нм. Същия мотор се предлага и във версия със 180 к.с. и 430 Нм. Входящият бензинов агрегат също е 2,0-литров, като генерира 240 к.с. и 340 Нм. Гамата от 3,0-литрови V6 двигатели включва два бензинови и един дизелов агрегати. Бензиновите са оборудвани с турбокомпресор и предлагат 340 к.с. или 380 к.с., като и в двата случая въртящият момент е 450 Нм. Дизеловият 3,0-литров мотор има би-турбо технология и генерира 300 к.с. и 700 Нм. Всички двигатели се куплират с 8-степенна автоматична кутия, като 2,0-литровият дизел може да бъде снабден и с ръчна трансмисия с 6 степени. Сред технологиите на борда на новия модел, който ще си съперничи с автомобили като Mercedes-Benz E-Class и BMW 5-Series, присъстват адаптивно окачване, система за подобрено сцепление при версиите със задно задвижване, информационно-развлекателната система с 10,2-инчов дисплей, изцяло дигитални уреди, LED фарове и много други. Световната премиера на модела ще се състои на 1 април в Ню Йорк. Още снимки на модела вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:26 | 03.09.22 г.
fallback