Ако на салона в Лос Анджелис през миналата година дебютира бензиновата версия на компактния кросовър CX-3, то посетителите на изложението в Женева ще могат да видят и турбо-дизеловия вариант на модела на Mazda. Той не блести с мощност, но пък впечатлява с нисък разход на гориво.
Mazda показа най-икономичния си кросовър
Моделът е оборудван с нов 1,5-литров турбо-дизел Skyactiv-D, чиято разработка е приключила непосредствено преди началото на салона в Женева. Мощността на агрегата е едва 105 к.с., но той може да се похвали с нетипичен за агрегати с подобен обем висок въртящ момент – 270 Нм.
Производителят твърди, че Mazda CX-3 в най-икономичната си версия – с предно предаване и механична скоростна кутия, харчи едва 4.0 л/100 км, а нивото на вредни емисии СО2 е 105 г/км. Целта на японците тази версия на модела да се нареди сред лидерите в непрекъснато развиващия се сегмент на компактните кросовъри.
Освен с турбо-дизелов двигател Mazda CX-3 се предлага и с 2,0-литров бензинов мотор Skyactiv-G, чиято мощност е 150 к.с. Моделът може да бъде оборудван със система за задвижване на четирите колела, а клиентът ще избира между 6-степенна механична и 6-степенна автоматична скоростни кутии.
Още подобни новини четете в Automedia.bg
Още новини от автомобилния свят вижте от материала на Bloomberg!