Volkswagen разкри второто поколение на комбито с повишена проходимост Passat Alltrack, чиято световна премиера ще се състои на откриващото се на 3 март автомобилно изложение в Женева. А първите продажби на модела в Европа ще се стартират през септември. Както и предшественикът, така и новият Passat Alltrack предлага увеличен просвет и оригинални брони, увеличаващи проходимостта на машината. Тя е оборудвана също така с пластмасови предпазители на цялата каросерията, както и със защита на дъното. Външният вид на проходимия автомобил доминира още с оригинални джанти и сребристи корпуси на огледалата. Пътният просвет при модела е с 28 мм по-голям от този на обикновения Passat. Машината е оборудвана и със система за задвижване на четирите колела 4Motion, която е комбинирана с Haldex от пето поколение. Освен това системата предлага и нов режим Off Road, който променя отзивчивостта на педала на газта, като оптимизира спирачната система и асистента при спускане или изкачване по неравен терен. Диференциалът с електронна блокировка XDS+ е достъпен само при най-мощните бензинова и дизелова версии на новия Passat Alltrack. Що се касае до моторите, за всъдеходното комби на Volkswagen са предвидени 5 агрегата. Това са два бензинови турбо-мотора с 4 цилиндъра и обем 1.4 и 2.0 литра, развиващи съответно 150 и 220 к.с., и три дизела с обем 2.0 литра. Първите два от тях развиват 150 и 190 к.с., а третият, благодарение на двата турбо-компресора, разполага с 240 к.с. Най-слабите агрегати - тези със 150 к.с., се съчетават с 6-степенна механична скоростна кутия, докато за всички останали като опция се предлага и 6-степенна DSG роботизирана трансмисия с два съединителя. За модела не се предвижда 7-степенна DSG, тъй като тя не е подходяща за движение по трудни терени. В оборудването на комбито са включени адаптивни светодиодни фарове, 12-инчов приборен панел, пълен набор електронни „асистенти“, включително система за подпомагане на паркирането с ремарке. Наличен е също така мултимедиен комплекс (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink), работещ със сензорни дисплеи с размер 5, 6,5 или 8 инча. Още снимки вижте в Automedia.bg