Volkswagen е готов с новаторски дизелов двигател с обем 2.0 литра и мощност от 272 к.с., който демонстрира на техническа презентация в централата си във Волфсбург, Германия. Агрегатът един от основните продукти, чрез които Volkswagen ще трябва да отговори на новите екологични норми в Европа, които влизат в сила през 2020 г. Той е по-мощен от совите аналози, но и същевременно и по-икономичен. Новият мотор е създаден на базата на двигателя EA288, който е широко използван в гамата на производителя. Сравнен с 2,0-литровия дизел с мощност 240 к.с., който дебютира с осмото поколение Passat, новият агрегат генерира с 14% по-висока мощност, като в същото време е с 14% по-икономичен. Това е било възможно благодарение на двустепенна електрическа турбина, както и на новоразработена система за променливо газоразпределение и по-прецизни пиезо инжектори, работещи при налагане от 2500 бара. Агрегатът генерира мощност от 272 к.с., което е 10 к.с. повече от 3.0-литровия дизелов V6 мотор, предлаган за новия Touareg. Към момента няма информация за максималния въртящ момент на мотора, но от Volkswagen все пак поясняват, че той е малко по-висок от този, който развива 2.0-литровия дизел с 240 к.с. - 500 Нм. Новият мотор с електрическа турбина ще се поставя на по-високо позиционираните модели на марката, включително на продуктовата версия на концептуалния кросовър Cross Blue. На същата презентация във Волфсбург производителят разкри подробности и за новата си 10-степенна автоматична трансмисия. Тя трябва да влезе в серийно производство през 2016 г., като е базирана на настоящата DSG трансмисия с 6 предавки. Новата трансмисия с кодово име DQ511 също ще бъде решаваща за постигането на по-нисък разход на гориво. Тя има 10 степени и два съединителя, като може да бъде съчетана с двигатели с максимален въртящ момент до 550 Нм. Новият 10-степенен DSG автоматик ще се поставя на редица двигатели, включително на новия 2.0-литров дизел с 272 к.с. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
fallback
Volkswagen представи 2.0-литров TDI с 272 к.с.
Агрегатът разчита на електрическо турбо и ще се съчетава с 10-степенен автоматик
13:23 | 11.11.14 г. 1напиши коментар
fallback