fallback

Новият флагман на Renault

Преобразеният Espace съчетава качествата на ван и кросовър

15:09 | 03.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Новият флагман в гамата от модели на Renault се казва Espace. Автомобилът е напълно преобразен, наподобява кросовър, като ще се излезе на европейките пазари непосредствено след премиерата си в Париж. За разлика от предишните четири генерации, които бяха типични представители на семейните ванове, новият Espace демонстрира редица общи черти с кросовърите. Той продължава да предлага водещо пространство в салона, както и комфортна возия, но новият дизайн трябва да го направи привлекателен и за търсачите на големи семейни кросовъри. Новото поколение на Renault Espace е построено на новата платформа CFM, благодарение на което е с до 250 килограма по-лек от своя предшественик. Моделът ще може да се поръчва в конфигурации с 5 или 7 места, а на пазара във Франция ще се предлага в четири нива на изпълнение - Life, Zen, Intense и Initiale Paris. Топ версиите разполагат с нова система, позволяваща сгъването на задните седалки да става с докосване на бутон, както и с напълно дигитални уреди, амбиентно осветление, широки възможности за персонализация и др. Размерите на новия модел са дължина от 4,85 метра, широчина от 1,87 м., височина от 1,68 метра и междуосие от 2,88 метра. Просветът е 16 см, или с 4 см. по-голям от този на предишния Espace. Коефициентът на челно съпротивление е 0,30. Предлаганите джанти са с размер между 17 и 20 инча. При пазарната си премиера новият Espace ще бъде наличен с три двигателя - един бензинов и два дизелови. Бензиновият е TCe 200 EDC, който вече познаваме от спортния Clio RS. Двигателят генерира 200 к.с. и 260 Нм. Базовият дизел е познатият от редица модели на компанията dCi 130. Той предлага мощност от 130 к.с. и  320 Нм. При Renault Espace ще бъде предложен и напълно новият dCi 160, при който показателите са увеличени до 160 к.с. и 380 Нм. Двата по-мощни агрегата се куплират с трансмисия с два съединителя EDC, докато за dCi 130 е предвидена ръчна кутия с 6 предавки. Всички агрегати разполагат със старт/стоп система и технология за възстановяване на енергията, като покриват изискванията на Евро6. За модела е предвидено и шасито 4Control. Това е система за завиване на четирите колела, която подобрява маневреността и оптимизира поведението в завой. Когато автомобилът се движи с ниска скорост задните колела завиват в посока обратна на завиването на предните, което доставя по-малък радиус на завой. При високи скорости четирите колела завиват една и съща посока, като по този начин се ограничава типичното недозавиване за колите с предно предаване. Цените и пълните спецификации на модела ще бъдат разкрити в седмиците след изложението в Париж. Още снимки вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:38 | 04.09.22 г.
fallback