Японската компания Nissan разпространи официални снимки на новото поколение на кросовъра Murano, чийто дебют пред публика ще се състои на стартиращото на 18 април международно изложение в Ню Йорк. Машината е изградена в стила на концепта Resonance, който бе представен на автосалона в Детройт преди година. Според представители на Nissan именно това е едно от най-големите постижения на тима, подготвил модела – по-малко от 24 месеца след завършването на концептуания модел серийната версия е напълно готова за продажба. Главният дизайнер на японската компания Широ Накамура разкрива, че той и екипът му от инженери са провели 3 теста на кросовъра в аеродинамичен тунел. След всяко изпитание са правени промени в каросерията и в крайна сметка коефициентът на челно съпротивление при новото Murano е снижен до 0,31. Сериозни промени са настъпили и в интериора, като тук дизайнерите са решили да заложат на принципа „Колкото по-опростено, толкова по-красиво“. Общият брой на бутоните и превключвателите е намален с 60% в сравнение с предишното Murano – от 25 на 10. Основната идея е водачът да действа напълно интуитивно, когато трябва да използва различните функции и настройки на автомобила. Това съвсем не означава, че кросовърът се е отказал от някои свои функции, даже напротив – те са увеличени. В стандартното оборудване влиза двузонов климатик и безключов достъп в салона и стартиране на двигателя с бутон, както и кожени седалки със загряваща функция и волан, който запомня настройките си. Като опция се предлага панорамен покрив, който е с 40% по-дълъг и с 20% по-широк от този на предшественика. Преработено е и багажното отделение, където са поставени редица приспособления за съхраняване или закрепване на предмети. Задните седалки се свалят лесно, за да образуват равен под, който позволява превозването на по-големи като габарити товари. Новото Murano ще се предлага с предишния 3,5-литров V6 мотор, чиято мощност е 260 к.с. Двигателя е преработен, като според представител на Nissan неговата икономичност е подобрена с 20% (с трансмисия Xtronic). Както и предишното поколение, така и новото ще се предлага както с предно предаване, така и със задвижване на четирите колела. Кросовърът е получил и 4 камери – отпред, отзад и отстрани, и 3 радара – един отпред и два отзад, които дават на шофьора информация за обкръжаващата го среда. Благодарение на тях работи системата за следене на мъртвите зони (Blind Spot Warning, BSW), системата за предотвратяване на сблъсък (Predictive Forward Collision Warning, PFCW), системата за екстремно спиране (Forward Emergency Braking, FEB) и круз-контрола. Радарите и камерите помагат и при паркиране. Производството на третото поколение Nissan Murano ще бъде съсредоточено в завода на компанията в Мисисипи (САЩ). Още снимки вижте в Automedia.bg