Компанията Ford разкри обновената версия на модела Focus, която ще бъде представена пред публика на автосалона в Женева. Третото поколение на колата, което се появи в края на 2010 година, е преминало през мащабна модернизация, която включва сериозни разлики във външния дизайн, интериора, двигателите, технологиите и окачването.
Най-напред на очи се набива новият дизайн на модела, който следва последните тенденции на марката. Нови са броните, светлините и решетката на радиатора в стил Aston Martin, която вече познаваме от новата Fiesta. Като цяло промените в дизайна правят колата по-динамично изглеждаща, атлетична, модерна и завършена.
„Целта бе да добавим повече емоция към дизайна на Focus, споделя Мартин Смит, изпълнителен директор по дизайна във Ford-Европа. - Новият Focus е по-хармонизиран и по-атлетичен, с по-изтънчени форми и обещава страхотно пътно поведение“.
Интериорът също е обновен, като разполага с нова централна конзола с по-малко бутони, нова инфо-развлекателна система SYNC 2, нов волан с три спици и обновени материали. Работено е и по подобряването на шумоизолацията, а сред новостите присъства системата Active Park Assist, разполагаща и с режим за автоматично перпендикулярно паркиране, което е новост в този сегмент.
На модернизация е подложено и шасито, което е оборудвано с по-стегната предна част и пренастроени амортисьори. Нови са също така електрическото сервоуправление и програмата за електронна стабилност.
Обновеният Focus е снабден и с нови двигатели, предлагащи по-нисък разход на гориво. Дебют на борда на модела ще направят напълно новия 1,5-литров бензинов EcoBoost двигател (150 или 180 к.с.) и новият 1,5-литров дизелов TDCi агрегат (95 и 120 к.с.) Focus ще продължи да се предлага с 1,0-литровия бензинов EcoBoost (100 или 125 к.с.), който ще бъде наличен в нова версия, отделяща само 99 г/км СО2 емисии.
В зависимост от двигателя новият Focus ще може да се оборудва с ръчни 5- и 6-степенни скоростни кутии, както и с 6-степенен PowerShift автоматик.
Премиерата на модела ще се състои на 4-ти март в Женева.
Още снимки и информация за двигателите вижте в Automedia.bg